برگزیده ها
تندروها تلاش دارند مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند

مازندمجلس: داریوش‌ قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت‌: افراطیون این روزها همه هم‌وغم‌شان را به کار گرفته‌اند تا با رفتارهای مختلف مردم را به این ذهنیت برسانند که اوضاع خیلی بد است.

مازندمجلس: داریوش‌ قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه «اختلافات اصلاح‌طلبان جدی نیست» گفت: اساساً در هر جریان سیاسی تاثیرگذاری، طبیعی است که همه مثل هم فکر نکنند و اختلاف‌هایی هم در این بین خودنمایی کند، اما باید اذعان داشت برخی از اختلاف‌سلیقه‌هایی که در خصوص چگونگی شرکت در انتخابات شنیده می‌شود، بحث‌هایی تشکیلاتی است و نباید نشانه‌ای از چالش و فاصله قلمداد شود.

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: تفکر اصلاح‌طلبی یکی از ریشه‌دارترین جریان‌های سیاسی کشور است که اتفاقاً اصلاح‌طلبان در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند قدرت و موقعیت تاثیرگذاری مثبت را دارند و دقیقاً به همین دلیل مورد توجه آحاد مختلف مردم قرار می‌گیرند و معمولاً در انتخاباتی که با مشارکت حداکثری برگزار می‌شود، با فاصله نسبت به رقیب برنده می‌شوند. همچنین باید اذعان داشت همین باعث می‌شود تندروهایی که می‌دانند سرمایه اجتماعی ضعیفی دارند، تلاش‌های‌شان را به کار می‌گیرند تا با شیوه‌های مختلف مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

قنبری همچنین افزود: افراطیون به همین دلیل این روزها همه هم‌وغم‌شان را به کار گرفته‌اند تا با رفتارهای مختلف مردم را به این ذهنیت برسانند که اوضاع خیلی بد است. حتی آنها شأن منبر را حفظ نکردند و از این تریبون مذهبی برای تخریب نهاد مجلس استفاده کردند تا مثلاً مردم به خود بگویند چه دلیلی دارد در انتخابات مجلس شرکت کنیم. در واقع تندروها به تنها چیزی که فکر می‌کنند، این است که رغبت مردم برای شرکت در انتخابات روزبه‌روز سردتر شود.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به مهم بودن ممانعت از این فعالیت‌ها اظهار داشت: مهم است که با مردم سخن گفته شود و واقعیت‌ها برای افکار عمومی تشریح شود تا آنها تحت تاثیر سیاه‌نماها ناامید نشوند، چراکه ناامیدی بدترین اتفاقی است که برای ملک و ملت ممکن است بیفتد. در واقع ناامیدی مانعی بلند برای پیشرفت، توسعه و در نتیجه آرامش همگانی است.

داریوش‌ قنبری در پایان صحبت‌هایش گفت‌: مردم از اصلاح‌طلبان توقع دارند و به همین دلیل چهره‌های شاخص و تاثیرگذار اصلاح‌طلب باید تلاش کنند تا وضعیت به نفع ملت تغییر کند.

انتخابات مجلس ایران اصلاحات تندروها داریوش قنبری انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس یازدهم انتخابات 98