برگزیده ها
 فعلا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم

مازندمجلس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه جنبه مثبت طرح شفافیت آرای نمایندگان را دیده‌اند اما جنبه منفی آن را هم باید دید.

مازندمجلس: غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس بیان کرد: امروز خیلی‌ها طرفدار شفافیت آرا هستند ولی من قصد دارم بگویم که اگر کسی به یک جمع‌بندی رسید و آن جمع‌بندی خلاف موج رسانه‌ای و افکار عمومی بود، ممکن است شفافیت آرا آن کس را در معذوریت قرار دهد که و او نتواند به آن چیزی که حق تشخیص داده است رای دهد.

او در ادامه افزود: همه جنبه مثبت طرح شفافیت آرای نمایندگان را دیده‌اند که البته جنبه‌های مثبتی هم دارد ولی جنبه منفی آن را هم باید دید, البته مسئله شفافیت آرا در جمع‌بندی کار مجلس شورای اسلامی اثر ندارد چراکه مجموع آرا را می‌خوانند و مثبت یا منفی نتیجه‌گیری می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح جنبه منفی شفافیت آرا, گفت: با شفاف شدن آرا افرادی که جمع‌بندی آنها خلاف موج رسانه‌ای به وجود آمده و افکار عمومی باشد متهم خواهند شد و این قطعاً خلاف است.

حدادعادل با بیان اینکه برخی اوقات مخالفت با موج‌های رسانه‌ای و افکار عمومی شجاعت می‌طلبد، اظهار داشت: در فضایی که کسی نتواند دلایل رای خلاف افکار عمومی خود را اعلام کند یا اینکه ابزار اعلام آن را نداشته باشد یا اعلام دلایل را مصلحت نداند, آن فرد در نهایت متهم خواهد شد.

او در ادامه افزود: در مصلحت بودن مطلع شدن مردم از رای هر نماینده تردید دارم؛ مردم باید روز اولی که قصد رای دارند بیشتر حواسشان را  جمع کنند و اگر کسی مورد قبول است اجازه دهند خودش تصمیم گیرد. اگر با تبلیغات و جوسازی رأی دهند و بعد دلایل هر رأی را بخواهند، درست نیست پس مردم باید در انتخاب خود دقت کنند.

حدادعادل در پاسخ به سوالی مبنی بر مطرح شدن برگزاری جلسه برخی از شخصیت‌های اصولگرا با حجت الاسلام ناطق نوری و احتمال حضور و اثرگذاری او در انتخابات مجلس گفت: بنده هیچ اطلاعی ندارم و از این بحث و جلسه بی‌خبرم و خودم هم فعلاً تصمیمی برای حضور در انتخابات و نامزد شدن ندارم.

 

علی‌اکبر ناطق‌نوری طرح شفافیت آرای نمایندگان غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات اصولگرایان انتخابات 98 انتخابات