برگزیده ها
نگرانی مخالفان شفافیت آرا از کینه‌ورزی وزرا است

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی از نمایندگان می‌گویند در صورت شفاف شدن آراء به خصوص در استیضاح وزرا، امکان کینه‌ورزی شخص مورد استیضاح با نماینده موافق استیضاح یا حوزه انتخابیه وی وجود دارد که باید بگویم این مسأله درست است.

مازندمجلس: پروانه سلحشوری نماینده مردم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان برای شفافیت آرا در مجلس گفت: به طور کامل و جامع با این طرح موافق هستم. من جزء امضاء کنندگان طرح بودم. اول این طرح با 38 امضاء توسط آقای فتحی آماده شد و بعد از آن دوستان اصولگرا از روی طرح ما، طرحی را ارائه کردند که در نهایت این دو طرح با 160 امضاء ادغام شد اما زمانی که برای تصویب به صحن علنی آمد فقط 59 امضاء داشت.

وی افزود: در زمان ارائه طرح به صحن مجلس جهت تصویب بنده به دلیل بیماری چند روزی در مرخصی استعلاجی بودم اما الان هر لحظه که این طرح وارد مجلس شود بنده کاملاً موافق هستم و بسیار هم ضرورت دارد. اگرچه برخی همکاران من امکان دارد فکر کنند که استقلال مجلس تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد یا فکر کنند این طرح برای این است که در جهت رد صلاحیت نمایندگان استفاده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته برخی از نمایندگان هم این مسأله را مطرح می‌کنند که در صورت شفاف شدن آراء به خصوص در استیضاح وزرا، امکان کینه‌ورزی شخص مورد استیضاح با حوزه انتخابیه نمایندگان موافق وجود دارد که باید بگویم این مسأله کاملاً درست است.

سلحشوری ادامه داد: اگر یک روزی مجلس در رأس امور باشد هیچ نهادی نمی‌تواند با نماینده و حوزه انتخابیه او چنین کاری را انجام دهد و اساساً اگر سؤالی از وزیری پرسیده شود حتماً در جهت منافع ملی مطرح می‌شود.

مجلس شورای اسلامی استیضاح پروانه سلحشوری