برگزیده ها
شفافیت آرای نمایندگان جزئی از حقوق شهروندان است

مازندمجلس: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: شفافیت پارلمانی جزء حقوق ذاتی مردم برای آگاهی و نظارت بر عملکرد نمایندگان خواهد بود.

مازندمجلس: علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: نظارت بر عملکرد نمایندگان در جلسه علنی و کمیسیون‌های تخصصی، جزء حقوق شهروندان است.

وی افزود: شفافیت آرا زیر مجموعه شفافیت پارلمانی با شاخص‌های مختلف است و تلاش ما باید این باشد که این فرهنگ و ادبیات شفاف‌سازی در مجلس نهادینه شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: شفافیت آرای نمایندگان مسئولیت‌پذیری در مقابل رأی مردم و همچنین نظارت همگانی بر پارلمان را نزد مردم تقویت می‌کند.

یوسف‌نژاد با تأکید بر اینکه شفافیت آرا باعث ارتقاء بلوغ سیاسی و اجتماعی می‌شود، ادامه داد: این موضوع ساختار انگیزشی برای افزایش مشارکت مردم در فرآیند قانون‌گذاری را تقویت می‌کند.

نماینده مردم ساری در مجلس با ابراز اینکه شفافیت پارلمان جزء حقوق ذاتی مردم برای آگاهی و نظارت بر عملکرد نمایندگان خواهد بود و باید تلاش کرد این آگاهی مستمر باشد، تصریح کرد: افزایش شفافیت امور مربوط به نمایندگان باعث نظارت بیشتر مردمی شده و اعتماد عمومی را افزایش دهد؛ ضمن اینکه شفافیت آرا مشارکت همگانی را در ارتباط با خانه ملت افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا اطلاعات منطقی در رفتار و عملکرد نمایندگان را در زمان مناسب با کیفیت مناسب در معرض دسترسی عمومی قرار بگیرد.

علی اصغر یوسف‌نژاد طرح شفافیت آرای نمایندگان عضو هیئت رئیسه مجلس شفافیت پارلمانی