برگزیده ها
سن مصرف مواد مخدر صنعتی پایین آمده است/ آمار طلاق افزایش چشمگیری پیدا کرده است

مازندمجلس: زهرا ساعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی گفت: اعتیاد، طلاق،‌ بالا رفتن سن ازدواج، ‌حاشیه‌نشینی، پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر و... از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی هستند که با آموزش در مدارس و بالا بردن اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان می‌توان جلوی این معضلات اجتماعی را گرفت.

مازندمجلس: زهرا ساعی با اشاره به مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور گفت: اعتیاد، طلاق،‌ بالا رفتن سن ازدواج، ‌حاشیه‌نشینی و پایین آمدن سن مصرف مواد مخدر صنعتی از جمله مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور است که برای حل آنها باید اقدامات جدی‌ای صورت دهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: آمار طلاق افزایش چشمگیری پیدا کرده و مسئولان مربوطه برای حل این مشکل باید ورود کنند و آموزش‌های لازم را برای کاهش معضلات طلاق در جامعه به کار گیرند.

ساعی ادامه داد: در مدارس باید به دانش‌آموزان شیوه کسب مهارت‌های زندگی، مواجهه و رویارویی با مشکلات، مهارت نه گفتن و مقابله با مشکلات آموزش داده شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس اضافه کرد: در دانش‌آموزان باید تغییر نگرش ایجاد کرد تا بتوانند در بُعد فردی و روانی و اجتماعی خودساخته شوند و در برابر مشکلات، مقاوم و ایمن بار بیایند.

او همچنین گفت: مدارس در این‌باره مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و باید اعتمادبه‌نفس را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

ساعی ادامه داد: افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان در پرورش و مقاوم‌سازی آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و باید به این موضوع توجه لازم و کافی نشان دهیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس یکی دیگر از آسیب‌های مهم اجتماعی را بحث کودکان کار، آزار و اذیت کودکان و خشونت علیه زنان دانست و گفت:  در برخی خانواده‌ها در حق زنان ظلم می‌شود و این موارد نیز از جمله آسیب‌های مهم اجتماعی موجود در کشور است که باید برای مقابله با آنها به زنان نیز مهارت‌آموزی شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای نسل‌های آینده باید از امروز برنامه‌ریزی کنیم. به طور مقطعی با طرح‌ها و لوایح و قانون‌نویسی می‌توانیم در مقابل آسیب‌های اجتماعی بازدارندگی ایجاد کنیم، اما بهترین روش مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌آموزی و آموزش به کودکان و نوجوانان در مدارس است.

او توضیح داد: کودکان و نوجوانان باید یاد بگیرند چگونه با مشکلات و چالش‌ها مقابله کنند. همچنین چگونه فکر کردن و قدرت حل مشکلات را باید به آنها آموزش دهیم.

زهرا ساعی در پایان گفت: برای کاهش مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه باید ریشه‌ای مشکلات را بررسی کنیم. با آموزش و آگاه‌سازی در مدارس می‌توانیم مهارت‌های زندگی را به آنها بیاموزیم و اعتمادبه‌نفس را در آنها بالا ببریم تا در برابر هر مشکلی زود تسلیم نشوند.

مهارت آموزی آسیب های اجتماعی دانش آموزان مصرف مواد مخدر کاهش آسیب های اجتماعی اعتماد به نفس عضو کمیسیون اجتماعی مجلس زهرا ساعی نماینده مجلس