برگزیده ها
فرصت یک ماهه قوه قضائیه به مسئولان برای شفاف سازی اموال

مازندمجلس: جلال میرزایی گفت: بعد از انقلاب شاهد سوءاستفاده برخی مسئولان از موقعیت خود هستیم و گروهی معتقدند باید این اموال نامشروع مصادره شود. به همین دلیل اخیراً هم قوه قضاییه از مسئولان خواسته طی یک ماه آینده همه اموال و دارایی‌ خود را در سایت شفاف‌سازی معرفی کنند.

مازندمجلس: جلال میرزایی در توضیح طرح «اموالت را از کجا آوردی» مجلس گفت: اموالت را از کجا آوردی طرحی مربوط به بعد از پیروزی انقلاب است که در آن فضای انقلابی مطرح شد، ولی به طور کامل اجرا نشد.

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: آنچه از این طرح اجرا شد این بود که کارهای عملیاتی پیشتر از اقدامات قانونی به اجرا درآمد؛ یعنی اموال و دارایی وابستگان به رژیم سابق قبل از اینکه قانونی درباره آن صادر شود، توسط افراد مصادره شد.

میرزایی تشریح کرد: طی چند سالی که از انقلاب می‌گذرد شاهد پدیده جدیدی به نام سوءاستفاده افراد و مسئولان از موقعیت خود هستیم و این فرض و گمان درباره برخی افراد وجود دارد که اموالی را خارج از عرف و با سوءاستفاده از موقعیت‌شان به دست آورده‌اند.

نماینده مردم ایلام در خانه ملت ادامه داد: این اموال از نظر عده‌ای نامشروع است و برای مقابله با آن اموال نامشروع و سد کردن راه سوءاستفاده مسئولان از موقعیت‌شان، خواستار بررسی اموالی شده‌اند که از طریق نامشروع به دست آمده است تا مصادره شوند.

میرزایی درباره سرنوشت طرح اموالت را از کجا آوردی یا بررسی اموال مسئولان توضیح داد: این طرح نیاز به اصلاحاتی دارد و ایراداتی به آن وارد شد که در کمیسیون مربوطه در حال بررسی و رفع ایراد است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس عنوان کرد: البته اخیراً قوه قضاییه هم با ارسال پیامکی به همه مسئولان، از آنها خواسته طی یک ماه آینده همه اموال و دارایی خود را در سایت شفاف‌سازی معرفی کنند و ما هم این پیامک را دریافت کرده‌ایم.

او اضافه کرد: باید منتظر باشیم و ببینیم کار به چه نحو پیش می‌رود و چه کسانی اموال‌شان را در سایت شفافیت معرفی می‌کنند. کسی که اموالش را به طور شفاف اعلام می‌کند، یعنی زندگی‌اش در سلامت است.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید در پایان درباره احتمال میزان استقبال از این طرح گفت: به نظرم از طرف مسئولان از این طرح استقبال می‌شود واگر همان‌طور که انتظار می‌رود پیش برود، این کار باعث افزایش رضایت‌مندی مردم از مسئولان و تقویت پایه‌های نظام و مشروعیت بیشتر آن می‌شود.

 

انقلاب شفافیت جلال میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید افزایش رضایتمندی مردم