برگزیده ها
اصلاح طلبان ظرفیت استفاده از رأی‌های خاکستری را دارند

مازندمجلس: ایمان محبی، عضو شورای مرکزی و رئیس شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان اصفهان، گفت: معمولا جناح اصولگرا پایگاه رأی ثابتی دارد، اما جناح اصلاح طلب این ظرفیت را دارد که از رأی‌های خاکستری استفاده کند.

مازندمجلس: ایمان محبی، عضو شورای مرکزی و رئیس شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان اصفهان، در خصوص فضای حاکم بر احزاب جامعه برای شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، گفت: در کل احزاب در ایران فصلی و جزیره‌ای عمل می‌کنند و هنوز تحزب در ایران آن گونه که باید جا نیفتاده است. نزدیک هر انتخاباتی احزاب بیشتر فعال می‌شوند و در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان پارامترها و شاخص‌هایی برای انتخاب کاندیداها در نظر می‌گرفت.

وی افزود: برای مثال هر کسی که مایل باشد با پرچم اصلاحات در انتخابات شرکت کند سوابق او در کمیته سیاسی شورای هماهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شاخص‌های مورد نظر در خصوص آن فرد مورد ارزیابی قرار گیرد. جوان و  زن بودن امتیاز و نمره خاصی دارد. هم‌اکنون هم وارد این مراحل شده‌ایم و یکسری از شاخص‌ها آماده شده‌اند.

مسئول جوانان حزب همبستگی شعبه اصفهان، ادامه داد: شاخص‌ها در مرحله اول آماده شده است، اما برای انتخاب نهایی احتیاج به بررسی بیشتری دارد. البته هنوز تا انتخابات پنج  ماه دیگر زمان داریم.

محبی در خصوص راهکارهای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس، گفت: اگر مردم از نمایندگان قبلی و حال حاضر خود در مجلس بتوانند رضایت حداقلی به دست آورند مطمئنا در انتخابات شرکت خواهند کرد. این نمایندگان باید مورد نقد قرار بگیرند که در این سال هایی که در مجلس حضور داشته اند چه کارهایی انجام داده اند. آیا کار مثبتی انجام داده اند یا فقط صندلی اشغال کرده بودند.

 

جامعه به سمت جوان‌گرایی تخصص گرایانه پیش می‌رود

وی تصریح کرد: معتقدم جامعه به سمت جوان‌گرایی تخصص گرایانه پیش می‌رود و بسیاری از افراد در یک سنی باید بیشتر در جایگاه مشاوره قرار بگیرند تا جایگاه تصدی‌گری پست ها و صندلی‌هایی که انرژی زیادی می‌خواهد. برای مثال نمایندگی مجلس انرژی یک شخص جوان را می‌طلبد که البته مسلط به علم روز هم باشد. بنابراین جامعه ایران باید به سمتی پیش برود که یکسری از افراد پس از یک سن خاص از دور خارج شوند.

عضو شورای مرکزی و رئیس شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان اصفهان در پاسخ به این سوال که شما رمز پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو را چه می‌دانید؟ گفت: مردم با هیچ شخص یا جناحی عهد اخوت نبسته اند و همه چیز بستگی به عملکردهای قبلی جناح‌ها دارد. پس هیچ تضمینی برای پیروزی یک شخص یا جناحی وجود ندارد. نمایندگان باید اول گزارشی از عملکرد خود در چهار سال گذشته به مردم ارائه دهند و معتقدم هر کسی باید یک نقد از درون جناح خود داشته باشد.

محبی افزود: بحث مشارکت بیشتر در مورد رای‌های خاکستری صدق می‌کند. معمولا جناح اصولگرا پایگاه رأی ثابتی دارد، اما جناح اصلاح طلب این ظرفیت را دارد که از رأی‌های خاکستری استفاده کند. شاید برخی افراد به دلایلی، رغبتی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند و در لحظه آخر تصمیم خود را عوض می‌کنند. البته پیروزی دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا به تعدد لیست ها هم بستگی دارد.

اصلاح طلبان بنیاد امید ایرانیان اصفهان ایمان محبی