برگزیده ها
جبهه سوم موجودیت خود را اعلام نکرده است

مازندمجلس: دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، گفت: شکل گیری جبهه های سیاسی حتما باید به اطلاع این کمیسیون برسد، تاکنون جبهه ای به نام جبهه سوم موجودیت خود را اعلام نکرده است.

مازندمجلس: «حمید ملانوری» درباره اعلام موجودیت ائتلافی تحت نام "جبهه سوم" اظهار داشت: شکل گیری چنین جبهه هایی حتما باید به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برسد و تاکنون ائتلافی به نام "جبهه سوم" موجودیت خود را اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که موجودیت آنها به اطلاع ما برسد و کمیسیون رسما اعلام کند، آن جبهه یا ائتلاف می تواند در عرصه سیاسی و انتخاباتی فعالیت کند. بنابراین فعالیت خارج از این سازوکار قانونی نیست.
مدیرکل سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: تا این لحظه فقط ۵ جبهه فعالیت خود را به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسانده که به شکل قانونی می توانند در سطح کشور یا استان خود فعالیت سیاسی و انتخاباتی انجام دهند.
ملانوری ادامه داد: جبهه مردمی نیروی های انقلاب اسلامی (جمنا)، جبهه هماهنگی اصلاحات، جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی، جبهه رفاه، پیشرفت و عدالت جبهه ها و ائتلاف هایی هستند که موجودیت و شروع فعالیت خود را به اطلاع کمیسیون رسانده و در گستره ملی برای زمانی نامحدود فعالیت خواهند کرد. جبهه اصولگرایان استان قم نیز در گستره استانی اعلام حضور کرده و مدت فعالیت خود را مدت یک سال معین کرده است.

ملانوری یادآور شد: جز پنج جبهه ذکر شده هیچ ائتلاف و جبهه دیگری به اطلاع کمیسیون نرسیده است. کمیسیون از حضور و فعالیت گروه های مختلف استقبال می کند و هیچ منع و محدودیت قانونی برای احزاب و حضور آنها در عرصه فعالیت سیاسی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: جبهه حتما باید متشکل از احزاب قانونی و دارای پروانه باشد در غیر این صورت فعالیتش غیر قانونی است.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: اگر جبهه ای موجودیت خود را اعلام نکند و تشکل هایی که آن را به وجود آورده اند فاقد پروانه فعالیت باشند قانون فعالیت احزاب و جمعیت ها مجازت هایی را برای آنها در نظر گرفته است.  احزاب و تشکل هایی که این قوانین را رعایت نکنند مشمول تخلف هستند. در صورت مشاهده فعالیت آنها در کمیسیون مطرح می شود و مجازات متناسب با تخلف را اعلام و اعمال می شود.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب جبهه سوم مدیرکل سیاسی وزیر کشور جمنا جبهه مردمی نیروی های انقلاب اسلامی جبهه هماهنگی اصلاحات جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی جبهه رفاه پیشرفت و عدالت