برگزیده ها
مردم شهر آسوده بخوابید؛ زباله فراوان است و حاج مجید حسین زادگان در سفر!

اختصاصی مازندمجلس: مجید حسین زادگان با ارباب سرمایه و خدم‌وحشم به سفرِ روسیه رفته تا از استالینگراد و مسکو بازدید داشته باشد، که به‌هرحال هم فال است و هم تماشا و خیر است انشالله.

اختصاصی مازندمجلس: درگذشته‌های نه‌چندان دور، شب که می‌شد شب‌پاها و گزمه‌ها و نگهبانان شب و جارچیان در کوی و برزن‌ها می‌چرخیدند و جار می‌زدند که: « آهااااای مردم شهر، آسوده بخوابید؛ شهر در امن‌وامان است». و در آن‌سوی دیگر شهر سارقان و دزدان و رهزنان و جانیان و لوطیان و تیزی کش ها و قداره‌بندها و قمه‌کش‌ها مشغول کار خویش بودند و با جان و مال و ناموس مردم بینوا آن کار دیگر می‌کردند. شاید عبارت «امن است و غارت»- که در میان مازندرانیان هم بسیار رواج دارد؛ از همین‌جا آمده باشد. که امن‌وامان برای غارت گران است ولاغیر. ماجرای استاندار مازندران هم این‌گونه است.

مجید حسین زادگان با ارباب سرمایه و خدم‌وحشم به سفرِ روسیه رفته تا از استالینگراد و مسکو بازدید داشته باشد، که به‌هرحال هم فال است و هم تماشا و خیر است انشالله. القصه! جناب حسین زادگان به‌عنوان والی مازندران در حالی به سمت استالینگراد پر گشود، که معضل دفن زباله، سلامت انسانی و زیست‌محیطی در مناطق چهاردانگه و شهر ساری را تهدید می‌کند. و آقای استاندار را در دل غمی نیست، بار سفر بست.

در روزهایی که مردمان مناطق چهاردانگه از انباشت زباله به تنگ آمده‌اند آیا بهتر نبود که مجید حسین زادگان در کنار مردم می‌ماند و برای مشکلات زیست‌محیطی استان که رابطه مستقیمی با سلامت جامعه و سلامت آیندگان دارد تمهیداتی می‌اندیشید؟ هرچند معلوم نیست ایشان در طول این مدت هم چرا برای رفع معضل جدی زباله فکر مطرح و برنامه‌ای نداشته است.

آقای استاندار ما چکمه‌پوشی‌ات را در زمان سیلاب باور کنیم؛ یا مسافرت استالینگراد و مسکو را؟ به نظر می‌رسد جناب استاندار استنشاق رایحه خوش عطر و ادکلن همراهانش را به استنشاق بوی زباله و دیدن انواع زیبایی‌های مسکو و استالینگراد را به دیدار با روستائیان چهاردانگه ترجیح دادند. و این‌گونه است که از دیوار درباره خطر زیست‌محیطی‌ای که مردم کل منطقه چهاردانگه و کل ساری را تهدید می‌کند، صدا شنیدیم و از مجید حسین زادگان ناله‌ای به درنیامد. که ایشان در مواقع حساس خوب می‌داند که چگونه زبان به دهان بگیرد.

مجید حسین زادگان به‌مانند شیخ حسن روحانی گمان می‌کند هنوز در ماه‌عسل انتخابش به سر می‌برد و می‌تواند با حرف‌های شیک و مجلسی از مردم دلبری کند؛ غافل از آن‌که گفتار درمان گری اجتماعی تاریخ‌مصرفی دارد.

استاندار باید بداند که حرف‌ها و قول‌های او در روز معارفه هنوز در یادها زنده است. مشاوران و اطرافیانش هم در تیررس نگاه مردم و جامعه هستند. قضاوت مردم قضاوت سختی خواهد بود. سخت‌تر از قضاوت تاریخ. حسین زادگان باید بشنود که نجواها و نواها به فریاد تبدیل‌شده است. حتی سیاسیون حرفه‌ای هم از سیاسی بازی او و اطرافیان و بستگان و وابستگانش به سطوح آمده‌اند. آقای حسین زادگان باید بداند که مردم هوشیار شده‌اند. این مردم بیدارند. نمی‌خوابند. پس بیدار بودن تو را باور نمی‌کنند که بیداری تا همه آسوده بخوابند.

مسعود طبری

حسین زادگان پسماند مازندران کیاسر