برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نظام تقنینی مغایرت‌های زیادی با قانون اساسی و شرع دارد و کاملاً مشهود است، گفت: پخش علنی جلسات برخی از مجامع، شوراها و مجالس امکانپذیر نبوده و دارای طبقه‌بندی خاصی است.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره طرح شفافیت آرای نظام تقنینی گفت: اقدام فراکسیون‌های امید و مستقلان در ارائه طرح شفافیت آرای نظام تقنینی فرا رو به جلوی اصلاح‌طلبان است زیرا آنها به خوبی می‌دانند که در مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام که در طرح مذکور قید شده است مطالب طبقه‌بندی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: اصل شفافیت خوب است و براساس قانون اساسی هم جلسات علنی مجلس شورای اسلامی از رادیو پخش زنده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: وقتی بحثی درباره صلاحیت کاندیداها در شورای نگهبان مطرح می‌شود صلاح نیست که این جلسات پخش علنی شود و قطعاً بر همین اساس هم فقهای شورای نگهبان به آن اشکال می‌گیرند.

وی گفت: اگر جلسات هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پخش علنی شود قطعاً خلاف قانون اساسی رخ داده است چرا که در این قانون فقط پخش علنی مجلس ذکر شده است.

نوروزی گفت: مخلوط کردن و به هم ریختن جریان شفافیت در مجلس از سوی اصلاح‌طلبان با ارائه طرح شفافیت آرای نظام تقنینی کاملاً مشهود است.

وی در پایان تصریح کرد: فقط می‌توان علنی شدن جلسات مجلس و هیأت دولت را به صلاح دانست وگرنه این اقدام در دیگر نهادها، مجامع و شوراها به ضرر منافع ملی و مصالح کشور است.

مجلس شورای اسلامی شفافیت آرای تقنینی نظام مغایرت با قانون اساسی و شرع