برگزیده ها
در بوق نارضایتی دمیدن احزاب سبب موفقیت آنان نخواهد شد

مازندمجلس: دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اسلامی با تاکید بر اینکه انتخابات فرصت مغتنمی برای همگرایی، همدلی و تلاش برای رسیدن به اهداف انقلاب است، گفت: باید تلاش کنیم تا هر جریانی بر نقاط قوت خود سوار شود و برای این مهم در خانه احزاب باید میثاق نامه اخلاقی انتخابات تدوین و امضا شود.

مازندمجلس: «محمدرضا باهنر» روز پنجشنبه در همایش فصلی خانه احزاب که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد؛ افزود: با توجه به تعهدی که ما و شما به نظام و انقلاب داریم نخستین مساله در انتخابات پیش رو باید مشارکت باشد.

وی گفت: افزایش این مشارکت با همگرایی و نه واگرایی و انتقادات بی حاصل قوا از یکدیگر حاصل می شود، قوه قضاییه هم با اقدامات خود مقداری از این بی اعتمادی ها و واگرایی ها در کشور را ترمیم می کند.  

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: افتخار می کنم خانه احزاب بعد از ۲۰ سال امروز به نقطه مطلوب رسیده و همگرایی را در جریان های سیاسی کشور ترویج و دنبال می کند که البته  از خانه احزاب همین توقع هم وجود دارد.
وی ادامه داد: روزهای اولی که خانه احزاب تاسیس شده بود جبهه های چپ و راست هر کدام درصدد تصرف آن بودند اما خانه احزاب وقتی معنا پیدا می کند که مانند باشگاهی باشد که همه جریان های سیاسی در آن حضور داشته و همه حرف های خود را بزنند و آن زمان می فهمیم که خیلی حرف ها لازم نیست از تریبون عمومی زده شود بلکه در جلسات خصوصی می توان آن ها را مطرح کرد.  

باهنر گفت: با همت هر سه جریان سیاسی، فراکسیون های سه گانه در این جهت حرکت می کنند و این همزیستی مسالمت آمیز باید پیگیری شود.  

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: در مجلس اول آنقدر چهره های کاریزماتیک حضور داشتند که در مجلس دوم اصلا کسی به جز نماینده ها حاضر به ثبت نام نبود و می گفتند من کجا و شان مجلس کجا؟ بعضی مواقع ما با التماس و خواهش دست رئیس دفتر نماینده را می گرفتیم که در انتخابات شرکت کند اما طی این سال ها تعداد ثبت نام نامزدهای مجلس از ۱۲ هزار نفر بیشتر شده است و تا جایی که می دانم امسال حدود ۱۶ هزار نفر قصد شرکت دارند هرچند نمی خواهم نسبت به این تعداد سوء ظن داشته باشم.

باهنر با اشاره به موضوع تایید صلاحیت ها گفت: احزاب نباید تصور کنند که اگر در بوق نارضایتی بدمند می توانند بر این موج سوار شوند؛  حساب و کتاب روشن است. ۱۶ هزار نفر ثبت نام می کنند و چند هزار نفر رای نمی آوردند و می گویند تقلب کردند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین فضای مجازی  را چون شمشیر دو لبه ای دانست که می شود از آن استفاده خوب یا بد کرد، افزود: زمانی در سایت ها گفتند باهنر سلطان چای است خیلی ها گفتند برو شکایت کن. اما الان فضای مجازی فرصت پاسخ به تخریب ها را نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در کشور ما یک فرصت مغتنم برای همگرایی، همدلی و تلاش برای رسیدن به اهداف امام خمینی، انقلاب و مقام معظم رهبری است، گفت: اگر قرار باشد ۱۶ هزار نفر بیایند و در صورت عدم موفقیت به فضای بی اعتمادی بدمند، اعتماد مردم را خراطی می کنند.
وی با اشاره به اینکه گفته می شود مجلس دهم ضعیف است، گفت: در مجلس دهم آدم های قدرتمند و قوی وجود دارد اما عیب این مجلس این است که  فراکسیون اکثریت ندارد.  

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پایان بیان کرد: وعده هایی در حوزه های انتخاباتی داده می شود که اصلا عملی نیست. گفته می شد مجلس و احزاب همان ابتدای مجلس لیستی از انواع مطالبات مردم اعم از شدنی و  نشدنی تهیه می کنند. یعنی از همان ابتدا لیست بلندبالایی از مطالبات نشدنی مردم تهیه می کنند.

وی افزود: باید تلاش کنیم انتخابات را به صحنه همگرایی و افزایش اقتدار و دوستی تبدیل کنیم و هر کس بر نقاط قوت خود سوار شود و برای این مهم در خانه احزاب باید میثاق نامه اخلاقی انتخابات تدوین و امضا شود.

همایش سراسری خانه احزاب با عنوان «احزاب و انتخابات مجلس» امروز پنجشنبه یازدهم مهرماه در دو بخش انتخابات و پیوند احزاب با حضور نمایندگان قوا و شورای نگهبان در تالار همایش‌های وزارت کشور در حال برگزاری است.

وزارت کشور انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس یازدهم دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اسلامی