برگزیده ها
عدم اجازه فعالیت به بانوان به منزله راکد ماندن نیمی از جمعیت کشور است

مازندمجلس: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند و اگر اجازه فعالیت لازم به آنها را ندهیم در واقع نیمی از جمعیت‌مان را راکد گذاشته‌ایم.

مازندمجلس: آیت‌الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: امیدواریم شخصیت‌های دارای فکر و اندیشه و کاردان وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه‌های متعددی از جمله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه با وجود این مشکلات، محدودیت‌هایی برای استفاده از استعدادها برای رفع این مشکلات وجود دارد که باید این مشکل برطرف شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم‌ها اگرچه سخت است اما مملکت ما امکانات فوق‌العاده‌ای دارد؛ برای مثال مرزهای عراق و افغانستان که در طول تاریخ همیشه مایه زحمت ایرانیان بوده امروز همین مرزها به یک فرصت تبدیل شده است. برای مثال همین کولبرها که ما بعضا آنها را با محدودیت مواجه می‌کنیم می‌توانند بهترین فرصت برای بحث واردات و صادرات باشند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی از جمله سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه مانند سرمایه‌گذاران افغانی در ایران گفت: سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران افغانی در ایران کسانی هستند که تمام واردات و صادرات ما به افغانستان دست اینهاست و حمایت از این سرمایه‌گذاران در راستای همان اقتصاد مقاومتی است که رهبری تاکید دارند.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به کم‌ارزش شدن پول ملی در ایران گفت: اگرچه امروز پول ما کم‌ارزش شده اما همین موضوع می‌تواند برای بحث صادرات یک نعمت باشد و اگر در این شرایط اجناس ما به هر کشوری صادر شود، تولیدات کشورهای دیگر توان رقابت با آن را ندارند. عمده مشکلات اقتصادی ما کم‌ارزش بودن پول ملی نیست بلکه عدم حمایت از سرمایه‌گذاران است. امروز بانک‌ها حمایت لازم از سرمایه‌گذاران را ندارند لذا بسیاری از سرمایه‌ها که می‌تواند داخل ایران باشد، به خارج کشور می‌رود. امروز اگر دبی و ترکیه به این حد از پیشرفت رسیده‌اند، با سرمایه ایرانیان به این درجه رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: اخیرا در دیداری که با موبد موبدان زرتشتی ایران داشتم تاکید می‌کرد که پارسیان هند ۲۰درصد سرمایه این کشور را در اختیار دارند در حالی که در عین حال علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و لذا باید امنیت سرمایه‌گذاری برای ایشان و دیگر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

آیت‌الله علوی بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات زنان در جامعه ایران گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند و اگر اجازه فعالیت لازم به آنها را ندهیم در واقع نیمی از جمعیت‌مان را راکد گذاشته‌ایم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: در گذشته‌های دورتر بزرگان ما حق رأی به زنان را نمی‌دادند اما پس از انقلاب، بزرگان ما به زنان حق رأی دادند و اگر حق رأی دادیم، بنابراین حق مطالبه هم باید به آنها بدهیم و حق مطالبه هم یعنی حق ورود به اجتماع در همه شئونات.

حوزه علمیه قم زنان سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت بانوان حضور بانوان در جامعه