برگزیده ها
 اساس کار ما مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات است

مازندمجلس: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: چهار رکن مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت اساس کار ما در انتخابات است.

مازندمجلس: جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور در همایش فصلی خانه احزاب که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: معاونت سیاسی وزارت کشور چند وظیفه اصلی دارد؛ یکی از این وظایف تقویت تحزب در کشور است.

وی افزود: مشی وزارت کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تقویت احزاب بوده و تلاش هم شده این کار صورت بگیرد. ما کمیسیون ماده ده احزاب را داریم که یک کمیسیون فراقوه‌ای است و دو نماینده از مجلس و قوه قضاییه در آن حضور دارند.

معاون سیاسی وزارت کشور تصریح  کرد: در تلاش هستیم که خانه احزاب در استان‌ها شکل بگیرد و در 17 استان خانه احزاب تشکیل شده و کارخود را پیگیری می‌کند. 

عرف خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات کشور از دهم اردیبهشت‌ماه امسال تشکیل شد و ما کار را با چهار رکن مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات آغاز کردیم. در ده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم فراز و هم فرود داشتیم؛ در مجلس اول و هفتم کمترین میزان مشارکت و بالاترین مشارکت در انتخابات مجلس پنجم و ششم بود. این نوسان باید مورد توجه قرار بگیرد و بخشی از این نوسان  مرتبط با ‌میزان حضور احزاب و تشکل‌ها با سلایق مختلف در عرصه انتخابات است.

وی ادامه داد: هر زمانی که فرصتی ایجاد شده تا گروه‌ها و سلایق مختلفی در کشور حضور دارند و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند به میدان بیایند، انتخابات پرشوری داشتیم و جایی که به هر دلیلی چنین فضا فراهم نشد مشارکت نیز پایین آمده است.

رییس ستاد انتخابات تصریح کرد: مشارکت در انتخابات یازدهمِ مجلس ترجمه بین المللی خواهد داشت و با افزایش مشارکت، بر اقتدار ما افزوده خواهد شد. 

عرف با بیان اینکه همه تابع قانون هستیم و باید کار را در چارچوب آن دنبال کنیم، اظهار داشت: وزیر کشور و من به عنوان رییس ستاد انتخابات تمام تلاش خود را خواهیم کرد که چهار رکن مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت حاصل شود. همچنین استراتژی مقام معظم رهبری که مشارکت حداکثری را فرموده‌اند، تغییر نکرده و باید پیگیری و باید انجام شود. 

وی همچنین درباره مسئله الکترونیکی شدن انتخابات گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در احراز هویت و أخذ و شمارش آرا در دستور کار است و تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های فنی لازم و تبادل نظر با شورای محترم نگهبان به حداکثرِ این شاخص‌ها برسیم و امیدوارم بتوانیم در تعدادی از حوزه‌ها انتخابات را کاملا الکترونیک برگزار کنیم. 

ستاد انتخابات کشور مشارکت رقابت سلامت امنیت انتخابات مجلس یازدهم انتخابات 98