برگزیده ها
 نمایندگان مجلس یازدهم باید ملی فکر کنند

مازندمجلس: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما امروز نیازمند مجلسی هستیم که ملی و به همه کشور فکر کند نه به این گروه و آن گروه‌.

مازندمجلس: سید کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش مهمترین مسئله در انتخابات آینده را توجه به وحدت ملی و حل مشکلات مردم دانست.

 

وی افزود: مجلس آینده که مردم اکنون خیلی به آن امیدواری و تمایلی به مشارکت نیز ندارند، باید توسط متخصصین، دانشمندان و افراد متعهد و سالم چه حزبی و غیر حزبی اداره شود.

 

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: مردم توجه کنند که هر کسی پول بیشتری در انتخابات برای تبلیغات خرج می کند آدم به درد بخوری نیست و هرکسی بخواهد فقط به شهر خود فکر کند نیز نماینده ملی نیست.

 

اکرمی تاکید کرد: ما امروز نیازمند مجلسی هستیم که ملی و به همه کشور فکر کند نه به این گروه و آن گروه‌. محور اصلی مجلس یازدهم باید مردم و وحدت ملی باشد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها پیشنهاد می‌دهند که برای مجلسی که ملی فکر کند باید دو مجلس داشته باشیم یعنی مجلس نمایندگان و مجلس سنا، تصریح کرد: در قانون اساسی که امضای بنده نیز پای آن است دو مجلس دیده نشده است. یک مجلس شورای اسلامی اگر از افراد متخصص، باسواد، دانشمند و کسانی که درد مردم را بفهمند و دنبال رانت نباشند، همین مجلس هم می تواند کارآمد باشد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که پس بنابراین با همین مجلس می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم، خاطرنشان کرد: بله نیاز به مجلس دیگری نیست. البته متاسفانه برخی ها به مجلس می آیند تا با رانت کارهایی را انجام دهند و یا با استیضاح این وزیر و آن وزیر خواسته های خود را محقق کنند و فلان شخص که به آنها نزدیک است مدیر کل فلان جا شود.

 

وی، در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی‌ها معتقدند قانون اساسی را دوباره بازنگری کنیم، گفت: به هر صورت قانون اساسی در هر کشوری بعد از مدت ها قابلیت این را دارد که بررسی شود؛ قانون اساسی تابو نیست که بگوییم وحی منزل و یا قرآن کریم است. بنده جز کوچکی از کسانی بودم که قانون اساسی را نوشتیم.

 

اکرمی ادامه داد: الان شرایط عوض شده و در این 40 سال تحولات زیادی در جامعه ما رخ داده است بنابراین مسئولان کشور باید فرصتی ایجاد کنند که خواسته های مردم بیشتر در قانون اساسی متبلور و محقق شود تا انچه را که بر سر مشروطه آمد بر سر انقلاب اسلامی ما نیاید.

 

وی تاکید کرد: هر اندازه به مردم بها دهیم، انقلاب پایدارتر می‌ماند، مشکلات مردم کم می شود و دشمنان انقلاب چون می بینند مردم با انقلاب هستند مایوس‌تر می شوند.

 

مجلس انتخابات مجلس یازدهم