برگزیده ها
«شود»های بدون ضمانت‌ اجرایی مسؤولان استانی/حسین‌زادگان و انبوهی از «شود»ها

مازندمجلس: اظهارات بدون ضمانت اجرایی مسؤولان استانی یکی از چالش‌های استان مازندران است که حتی مدیران در روزهای آخر نیز همچنان علاقه‌مند به استفاده از کلمه «شود» هستند.

مازندمجلس: استفاده از کلمه «شود» در ادبیات مسئولان استان به وفور دیده می‌شود، وقتی مدیر و مسئولی از کلمه «شود» استفاده می‌کند، منظورش این است که نقیصه یا نیازی در سیستم وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کرد البته این مدیر ممکن است استاندار، مسئولان سیاسی امنیتی یا مدیران اجرایی باشند.

وقتی استاندار کلمه «شود» را به‌کار برد باید ذیل آن پیگیری‌هایی انجام شود و حتی در جلسات و صحبت‌های بعدی باید درباره پیشرفت‌ها و یا اقدامات انجام‌شده بحث به میان بیاید.

نمونه‌هایی از «شود»هایی که احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در نشست با معاونین و مدیران ستادی استانداری مطرح کرد و در سایت استانداری مازندران منتشر شده را مورد بحث قرار می‌دهیم.

استاندار مازندران در این نشست اعلام کرد: برنامه های مختلف باید پیوست نشاط اجتماعی داشته «باشد»، برنامه‌های اولویت‌دار استان با جدیت پیگیری «شود»، با حمایت و مشارکت مردم امور ساماندهی می‌شود، ارتباط رسانه‌ای مدیران تقویت «شود».

طرح جامع کاهش تصادفات و گردشگری رودخانه‌ها تدوین و اجرایی «شود».

کیفیت استاندارد مصالح باید بالا «برود».

 طرح مازندران پاک نیز با جدیت پیگیری «شود».

برخورد با ساخت و سازهای مجاز در سراسر استان بسیار جدی گرفته «شود».

۳۰ درصد از جلسات مختلف باید حداقل به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار «شود».

البته در این جلسه مباحث دیگری هم مانند ساماندهی بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در قالب سمن‌ها، ایجاد سمن‌های روستایی، استفاده مدیران از سمن‌های روستایی از دیگر مباحث دستوری و قابل پیگیری از سوی مدیران اجرایی بوده که استاندار مطرح کرده است.

پیگیری همین مسائل زمینه کاهش بسیاری از مشکلات در سطح استان مازندران را فراهم می‌کند، مهم اقدامات بعدی برای اجرای طرح‌هاست.

برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، استانداردسازی مصالح، تهیه طرح جامع کاهش تصادفات و گردشگری از جمله حرف‌های قشنگی است که بارها و بارها نه‌تنها این استاندار بلکه دیگر مدیران استانی هم مطرح می‌کنند اما به عمل کار برآید به سخندانی نیست!

با وجود اظهارات چندین‌باره درباره ساخت و ساز غیرمجاز، کافی است مسئولان استانی بالای پشت بام استانداری وضعیت ساخت و ساز غیرمجاز را ببینند.

طرح جامع کاهش تصادفات و گردشگری نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد که شعار آن در گذشته هم مطرح شده، اگر با وجود مراجعه سالانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر هنوز در استان طرح جامعی در این ارتباط وجود نداشته باشد، جای سؤال دارد.

این روزها مدیران استانی باید پاسخگو اقدامات انجام‌شده در ارتباط با طرح نشاط اجتماعی، مازندران پاک، پیگیری برای طرح جامع گردشگری، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باشند نه اینکه همچنان هنوز دنبال «شود»ها بگردند.

البته «شود»ها و قول‌های بدون پشتوانه تنها مربوط به حسین‌زادگان هم نیست دیگر مسئولان استانی وقتی تریبون و رسانه‌ای در اختیار می‌گیرند بسیار زیاد از کلمه «شود» استفاده می‌کنند و بعضی مواقع اثرات این «شود» حتی چندین سال بعد از دوران مدیریتی آنها عملیاتی نمی‌شود.

استانداری مازندران مازندران استاندار مدیریت انتخابات حسین زادگان