برگزیده ها
زنان نسبت به قبل از انقلاب شرایط بهتری دارند/ نگاه دولت به مدیریت زنان مثبت است

مازندمجلس: محمدتقی‌ فاضل‌میبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت‌: لازم است نگاه‌ها نسبت به زنان تغییر کند و آقایان مسائل مختلف را با توجه به شرایط روز و تغییرات به‌وجودآمده بررسی کنند تا بتوانند قضاوت و نظر صحیح‌تری ارائه دهند.

مازندمجلس: عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حرف‌وحدیث‌‌هایی که درباره مطالبات زنان مطرح می‌شود، گفت: زنان نسبت به قبل از انقلاب در برخی از مباحث چون حق قضاوت، حضانت، حق طلاق، حضور در جامعه و... شرایط بهتری دارند. اینکه عده‌ای تنگ‌نظر درباره زنان حرف‌هایی می‌زنند بحث دیگری است که ربطی به حقوق زنان ندارد.

نتوانستند از حضور زنان در ورزشگاه‌ها ایراد شرعی بگیرند

محمدتقی‌ فاضل‌میبدی ادامه داد: مثلاً بحث ورود به ورزشگاه‌ها هم، چون این موضوع از نظر شرعی و فقهی مشکلی ندارد، در حال رفع شدن است. به‌ هر حال بعضی از آقایان مخالف هستند و از جانب برخی جاها هم تنگ‌نظری‌هایی صورت می‌گیرد. مهم این است که هیچ کسی تا به امروز نتوانسته از نظر فقهی ممنوعیتی در این‌باره برای زنان اعمال کند.

این چهره ادامه داد: مساله دیگر هم این است که پیش از انقلاب زنان فقط از دارایی منقولات همسر ارث می‌بردند و مثلاً از زمین ارث نمی‌بردند که این قانون بد هم اصلاح شد.

متاسفانه تنگ‌نظری‌هایی وجود دارد

او همچنین گفت: با وجود این، متاسفانه تنگ‌نظری‌هایی برای زنان به وجود می‌آورند. لازم است نگاه‌ها نسبت به زنان تغییر کند و آقایان مسائل مختلف را با توجه به شرایط روز و تغییرات به‌وجودآمده بررسی کنند تا بتوانند قضاوت و نظر صحیح‌تری ارائه بدهند.

استاد دانشگاه مفید با اشاره به اینکه مشارکت زنان در امور لازم است، عنوان کرد: برخی از چهره‌ها دیدگاه‌هایی تنگ‌نظرانه دارند و متاسفانه از تریبون‌های مهمی که در اختیار دارند، آشکارا با حضور زنان در نظام مدیریتی مخالفت می‌کنند، که این مساله شایسته نیست.

او اضافه کرد: مهم این است که دولت و دولتمردان نگاه مثبتی به حضور زنان در رده‌های بالای مدیریتی دارند و به‌ همین دلیل می‌توان امید داشت که به‌ زودی یک زن بتواند تا رده‌های بالای مدیریتی هم پیشرفت کند.

تنگ‌نظران مخالف فعالیت زنان هستند

محمدتقی‌ فاضل‌میبدی در پایان صحبت‌هایش گفت: تنگ‌نظران مخالف فعالیت زنان هستند، اما زنان باید بدانند روزی می‌رسد که تنگ‌نظران نمی‌توانند نظرهای سوء خود را ساری و جاری کنند و زنان می‌توانند به همه آنچه استحقاقش را دارند، برسند.

زنان فقه زنان در ورزشگاه محمد تقی فاضل میبدی