برگزیده ها
شورای نگهبان باید به مسئله پول‌های کثیف در انتخابات ورود کند

مازندمجلس: سلیمی بیان کرد: به نظر من یکی از مواردی که شورای نگهبان می‌تواند با جدیت آن را دنبال کند؛ مبحث ورود پول‌های کثیف به انتخابات است؛ حتما باید بررسی شود که کسانی که در انتخابات هزینه‌های هنگفتی دارند؛ این پول‌ها را از کجا آورده‌اند.

مازندمجلس: علیرضا سلیمی در خصوص ورود پول‌های کثیف در ادوار مختلف انتخابات‌ و همچنین راهکار مقابله با آن، اظهار داشت: واقعا ورود پول‌های کثیف به انتخابات جای نگرانی دارد؛ افرادی که چند میلیارد برای انتخابات هزینه می‌کنند باید بگویند، که منشاء این پول‌ها از کجا است؟

 تاکنون کسی از کاندیدای ریاست جمهوری پرسیده پول تبلیغات را از کجا آورده‌اند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به انتخابات‌های دوران مختلف ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدای انتخاباتی چندین میلیارد پول را از کجا می‌آورند که خرج این انتخابات می‌کنند؛ تا به حال شده است که کسی رئیس جمهور شود و از او سوال کنند، که این پولی را که در انتخابات هزینه کرده‌اید؛ از کجا آورده‌اید؟ ارثیه‌ای که به آنها نرسیده است؛ چرا که بعضی از آنها می‌گفتند که ما مستاجر بوده‌ایم و در واقع این‌ها که اعلام میکرده‌اند که مستاجر بوده‌اند؛ پس از کجا آورده‌اند که چندین میلیارد پول را در کل کشورهزینه می‌کنند؟

نماینده مردم محلات و دلیجان در ادامه افزود: آیا این‌ها مثل ماجرای دانیال‌زاده نمی‌شوند که در انتخابات ریاست جمهوری کمک کردند و از قِبل این کمک‌هایی که انجام داده‌اند؛ مدیرعاملی یک بانک را دریافت کرده‌اند و در واقع به برادر رئیس جمهور رشوه چند میلیاردی داده بودند.

در رابطه با انتخابات مجلس و شورای شهر هم وجود پولهای کثیف مشهود است

سلیمی عنوان کرد: در رابطه با انتخابات مجلس و شورای شهر هم وجود پولهای کثیف مشهود است؛ چرا که وقتی که در یک شورای شهر کوچک آنچنان بنر می زنند و چندین ستاد تشکیل می‌دهند بالاخره باید مشخص شود که این پول‌ها از کجا می‌آید؛ آیا کسانی که این اسپانسر این افراد بوده‌اند، پس از پیروزی در انتخابات به دنبال تغییر کاربری و اخذ پروانه‌ها هستند، حمایت نمی‌شوند؛ البته مجلس هم همین‌گونه است که فلان کارخانه‌دار و فلان سرمایه دار بزرگ اسپانسر کاندیدای انتخاباتی می‌شود؛ کهحتما باید این موارد بررسی شوند که آیا اینها از هزینه کرد خود برای افراد منفعتی برده‌اند یا اینکه نه اصلا این‌گونه نبوده است.

شورای نگهبان باید به مسئله پول‌های کثیف در انتخابات ورود کند

عضو مجمع روحانیت مجلس به راهکارهای مقابله با ورود پولهای کثیف در عرصه انتخابات اشاره و بیان کرد: شورای نگهبان باید برای افرادی که در انتخابات لفت و لیس و ریخت و پاش داشته‌اند به صورت جدی ورود کند و اعلام هم کنند که این‌ها اگر خرج کردند و دلیل آنها هم این است که این مسئله خیلی تاثیر گذار است.

هزینه‌های انتخاباتی باید شفاف شوند

وی در ادامه افزود: هزینه‌های انتخاباتی باید شفاف شود و در واقع به یک حساب واریز شود و از همان حساب هم برداشت کنند و البته مشخص هم بشود که چقدر هزینه کرده‌اند که این خیلی واضح است؛ یعنی هیچ نامزدی حق نداشته باشد از کسی پولی بگیرد.

علیرضا سلیمی شورای شهر مجلس ریاست جمهوری