برگزیده ها
تخصیص بودجه کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان فریدونکنار به یک تشکل ساروی

اختصاصی مازندمجلس: مازندمجلس در راستای شفاف‌سازی نحوه توزیع اعتبارات سال ۹۷ میان تشکل‌های مردم نهاد به بودجه اختصاصی فریدونکنار پرداخته است.

اختصاصی مازندمجلس: وزارت کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مازندران در سال ۱۳۹۷ مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بودجه اختصاص داد که از این میزان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرستان فریدونکنار (به دلیل بالا بودن میزان آسیب‌های اجتماعی و همچنین انتخاب به عنوان طرح پایلوت شهر پاک در استان مازندران) به صورت مجزا در نظر گرفته شد تا طرح‌های ویژه‌ای برای این شهرستان انجام شود.

مازندمجلس در راستای شفاف‌سازی نحوه توزیع اعتبارات سال ۹۷ میان تشکل‌های مردم نهاد به بودجه اختصاصی فریدونکنار پرداخته است که پس از بررسی‌ها دریافتیم، بودجه‌ای که باید به تشکل‌های مردم نهاد این شهر تخصیص داده می‌شد و یا در صورت نبودن تشکل مردم‌نهاد فعال در این شهرستان می‌بایست به تشکل‌هایی که مجوز فعالیت استانی داشتند اختصاص پیدا می‌کرد، اما این اعتبار به یک تشکل مردم‌نهاد با مجوز فعالیت شهرستانی در ساری داده شد که باز هم پای یک مشاور در میان است!


لذا موسسه باور زندگی مثبت فردای ساری با ریاست هیئت مدیره "مهدی عرب کلمردی" که یک تشکل مردم نهاد با مجوز شهرستانی در ساری می‌باشد مجری برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان فریدونکار بوده است!

ضروری است اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نسبت به شفاف سازی توزیع اعتبارات دولتی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقدام نماید و توضیح دهد نحوه انتخاب این تشکل‌ها چگونه بوده است؟ و درصورت تخلف در نحوه انتخاب تشکل‌ها ضمن عذرخواهی از تشکل‌های مردم نهاد استان برای جبران اتفاقات روی داده اقدام فوری نماید. 

طرح شفافیت تشکل های مردم نهاد شهرستان فریدونکنار