برگزیده ها
 رأی پاک!؟

اختصاصی مازندمجلس: سلسله یادداشت‌های "انتخابات سالم؛ رای پاک" می‌کوشد تا با تشریح اضلاع مختلف و اثرگذار انتخابات، چگونگی تحقق یک انتخابات سالم و رای پاک را توضیح دهد.

اختصاصی مازندمجلس: انتخابات و مشارکت سیاسی مردم به عنوان مهمترین مظهر دموکراسی در ایران می‌باشد، به‌طوری که در چهل سال بعد از انقلاب بیش از یک میلیارد نفر - رای در انتخابات مختلف به صندوق ریخته شد.

اما این شکوه سیاسی با تلخی‌هایی نیز همراه بود، تلخی‌هایی که بعضا حضور مردم را تحت‌الشعاق قرار داد، درحالی که برخی از تلخی‌ها و حواشی‌ها قابل پیشگیری می‌باشد.

لذا سلسله یادداشت‌های "انتخابات سالم؛ رای پاک" می‌کوشد تا با تشریح اضلاع مختلف و اثرگذار انتخابات، چگونگی تحقق یک انتخابات سالم و رای پاک را توضیح دهد.

انتخابات مجلس یازدهم به عنوان اولین مجلس در گام دوم انقلاب با تراز و شاخص‌های متفاوتی رو‌به‌رو است.

تراز مجلس یازدهم باید بتواند در ورود به دهه پنجم انقلاب پاسخگوی اهداف و چشم‌انداز آینده کشور باشد.

بی‌شک تشکیل چنین مجلسی نیاز به عزم جدی همه‌ی عناصر دخیل در انتخابات دارد تا مبادا سطح توقع مردم از نامزدهای انتخابات به نداشتن فساد مالی و اخلاقی تنزّل یابد حال‌آنکه مجلس به عنوان عالی‌ترین مرجع قانونگذاری کشور و عصاره ملت باید محل اجتماع ناب‌ترین افراد باشد.

اگرچه خواسته "انتخابات سالم و رای پاک" توقعی حداقلی می‌باشد اما رسیدن به مجلس اعلا تنها از همین مسیر محقق خواهد شد.

مجریان انتخابات، ناظران انتخابات، نامزدهای انتخابات، رای‌دهندگان، احزاب و رسانه‌ها از مهمترین عناصر اصلی انتخابات می‌باشند.

در ادامه به رسالت مهم هریک از این عناصر و انتظارت افکار عمومی از آنان و آنچه که در بیانه گام دوم رهبر انقلاب آمده است اشاره خواهد شد و بدون هیچ لکنت زبانی، موانع و عواملی که سبب انحراف انتخابات مجلس از تراز گام دوم انقلاب در مازندران باشد را با افکار عمومی درمیان خواهیم گذاشت.

انتخابات سالم رأی پاک انتخابات پاک انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس یازدهم