برگزیده ها
گردش آزاد اطلاعات و شفافیت راه مبارزه با فساد است

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به نقش تاثیر آزادی رسانه‌ها بر مقابله با فساد و رانت، گفت: شفافیت ضدفساد، رانت‌خواری و فرصت‌طلبی است و رسانه‌ها هم ابزار شفافیت هستند.

مازندمجلس: یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره تاثیر اعلام دارایی و اموال مسئولان بر مقابله با فساد و بازسازی افکارعمومی نسبت به مسئولان بیان کرد: گردش آزاد اطلاعات و شفافیت  راه مبارزه با فساد و ترویج فرهنگ فسادستیزی در جامعه است. هرجا با شفافیت و گردش آزاد اطلاعات مقابله و رسانه محدود و محکوم شد، زمینه برای توزیع رانت و گسترش فساد فراهم می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر بناست با فساد مبارزه جدی شود، باید شفافیت در همه شئون گسترش یابد. آزادی قلم و بیان به گونه‌ای باشد که رسانه‌ها قادر باشند بر تاریک‌خانه‌ها نور انداخته و آن را روشن کنند. شفافیت ضدفساد و رانت‌خواری و فرصت‌طلبی است و رسانه‌ها هم ابزار شفافیت هستند.

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این اتفاقات رخ دهد دیگر نیازی به قوانینی مثل اعلام دارایی و اموال مسئولان نیست. وقتی شفافیت اصل باشد دیگر مسئولی قادر نخواهد بود که زندگی مخفیانه داشته  و جامعه از دارایی‌ها و اموال او بی‌خبر باشد.

شفافیت مقابله با فساد یدالله طاهرنژاد عضو حزب کارگزاران راه مبارزه با فساد