برگزیده ها
رقبا در ماه‌های منتهی به انتخابات طرح شفافیت را مصادره نکنند

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله شفافیت یک مسئله جناحی نیست در واقع ما این بحث را جناحی نمی‌بینیم که رقبا بخواهند آن را در ماه‌های منتهی به انتخابات مصادره به نفع خود کنند.

مازندمجلس: پروانه مافی درباره شفافیت آرا و لزوم شفافیت در تمام عرصه‌های تصمیم‌گیری کشور و این‌که بیان می‌شد نمایندگان اصلاح طلب مجلس با شفافیت مخالفت می‌کنند، گفت: به هیچ عنوان اینگونه نیست، طرح شفافیت ابتدا از سوی فراکسیون امید مطرح شد اسامی امضاکنندگان این طرح هم کاملا مشخص است چه کسانی هستند.

وی تاکید کرد: امیدی‌ها در ابتدا مسئله شفافیت آرا مطرح کردند، آنها بودند که فراکسیون شفافیت را در مجلس تأسیس کردند و در مباحث خود ضرورت این موضوع را گوشرد کردند و گفتند که شفافیت در تمامی ارکان باید وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که طرح شفافیت آرا را به صحن آوردیم آن را به صورت دو فوریت ارائه دادیم که متاسفانه رأی نیاورد، اما اصل طرح که دست نخورده است، هنوز هم همان است.

وی ادامه داد: اعضای فراکسیون امید خواهان شفافیت در بخش‌های دیگر مانند قوه قضائیه و مجریه هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه رقبا به نفع خودشان این مسئله را مصادره کنند اخلاقی نیست تمامی سوابق این طرح کاملا مشخص است و نشان می‌دهد چه کسانی از روز اول به دنبال آن بودند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: اعتقادمان بر این است که مسئله شفافیت یک مسئله جناحی نیست در واقع  ما این بحث را جناحی نمی‌بینیم که رقبا بخواهند آن را در ماه‌های منتهی به انتخابات مصادره به نفع خود کنند.

وی تاکید بر اینکه نگاه فراکسیون امید این نیست که طرح شفاف‌سازی را محدود به جریان اصلاحات کنند، گفت: هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید به دنبال شفاف‌سازی در تمامی نهادهای تصمیم‌گیر باشند.

مافی با اشاره به اینکه همه مجموعه سیاسی کشور باید در زمینه شفافیت به یک وحدت و اتحاد برسند،‌ بیان کرد: بحث شفافیت را نباید جناحی و سیاسی کرد، اعتقادم بر این است که شفافیت باید در همه ارکان، قوا، نهادهای حاکمیتی و عمومی مانند شهرداری‌ها، شورا و هلال احمر وجود داشته باشد و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شفافیت باعث ثبات در کشورداری می‌شود، اظهار داشت: اگر شفافیت را اجرایی کنیم آن زمان است که یک سامان مناسبی را در کشور مشاهده خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نبود یک فضای شفاف در کشور باعث شده است رانتخوران، سوءاستفاده‌چیان و کسانی که به دنبال مفسده هستند یک فضای مناسب برای اعمال‌شان که ضد منافع ملت است، پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا هنگامی که به بحث شفافیت توجه کردند و اهمیت دادند و به طور واقعی به این مسئله ورود کردند توانستند مسائل‌شان را حل و فصل و بر مفسدان و رانت‌خواران غلبه کنند، لذا ما هم باید این راه را در پیش بگیریم.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان مخالف عنوان می‌کنند که ما برای این با شفافیت مخالف هستیم که اگر رأی ما علنی شود در حوزه‌های انتخابیه به مشکل برخواهیم خورد، گفت: بحث شفافیت فقط رأی نیست و ما اگر در یک موضوع شفاف باشیم و در موضوع دیگر غیرشفاف عمل کنیم که این کار ارزشی پیدا نمی‌کند، شفافیت باید در همه ارکان و اصول در کشور باشد.

وی تاکید کرد: نمی‌شود یک جا شفافیت باشد جای دیگر وجود نداشته باشد، این مسئله باید به صورت  عمومی پیگیری شود و فقط منحصر به قوه مققنه نباشد این‌گونه ما دچار خسران خواهیم شد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان انتخابات انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی پروانه مافی