برگزیده ها
چه تعداد از فرزندان مسئولان در خارج از کشور زندگی می‌کنند؟

مازندمجلس: سخنگوی دولت گفت: آمار دقیقی درباره درصد فرزندان مسئولان دولتی در خارج از کشور موجود نیست، یا اگر موجود باشد، من بی‌اطلاع هستم.

مازندمجلس: اخیراً طرحی در مجلس شورای اسلامی به جریان افتاده که بر اساس آن فرزندان مسئولان دولتی اجازه تحصیل در خارج از کشور را نخواهند داشت. برخی از افراد بر این باور هستند که برای جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم و همچنین رفع تبعیض‌های ناشی از امکانات، این موضوع باید اجرایی شود؛ البته توجه به مسائل امنیتی هم یکی دیگر از دلایل مهم این برنامه و طرح است. هرچند عده‌ای هم در مقابل این طرح ایستادگی می‌کنند و به هر نحوی آن را مغایر با حقوق شهروندی عنوان می‌کنند.

اما سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که چند درصد فرزندان مقامات دولتی خارج از کشور تحصیل می‌کنند یا اقامت دارند که هم افکارعمومی نسبت به این موضوع تا این حد حساسیت دارد و هم خود مقامات به صرافت افتاده‌اند که آن را قانونمند کنند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه چند درصد از فرزندان مسئولان دولتی در خارج از کشور اقامت دارند یا تحصیل می‌کنند، گفت: آمار دقیقی درباره درصد فرزندان مسئولان دولتی در خارج از کشور موجود نیست، یا اگر موجود باشد، من بی‌اطلاع هستم.

لوایح سه‌گانه ستون‌های مبارزه ساختارمند با فساد هستند

علی ربیعی سخنگوی دولت همچنین در توئیتی با اشاره به لوایح سه گانه مبارزه با فساد در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«دولت  لایحه مقابله با فساد را تصویب کرد. پیش از این، لایحه شفافیت روانه مجلس شده بود و لایحه تعارض منافع نیز در راه است. این لوایح سه‌گانه، ستون های مبارزه ساختارمند با فساد و بازوان اعمال یک خواست عمومی خواهند بود. راهبرد کارساز فسادستیزی، اصل پیشگیری، مبارزه ساختارمند، ریشه‌ای، پیوسته، همیشگی، همه جانبه، بدون تبعیض و مبتنی بر جامعه همراه با شفافیت افزایش نظارت عمومی و آموزش همگانی است.»

شفافیت اموال مسئولان فرزندان مسئولان دولت سخنگوی دولت علی ربیعی