برگزیده ها
با دستگیری بازپرس قوه قضاییه، پرونده ها تا اطلاع ثانوی مختومه است

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد پرونده املاک نجومی توسط بیژن قاسم‌زاده، بازپرس قوه قضاییه، در حال پیگیری بود که با دستگیر شدن وی گویا این پرونده ها در حال حاضر مختومه شده، اما اطلاع دقیقی هم از آن ندارم.

مازندمجلس: قاسم میرزایی‌نیکو در خصوص سرنوشت “پرونده املاک نجومی”، اظهار داشت: به اندازه کافی درباره این موضوع صحبت شده است و باید آن بخش‌هایی که مسئول نظارت و رسیدگی به این پرونده هستند، پاسخگو باشند، اما به نظر می‌رسد؛ اصل مساله بلاتکلیفی پرونده به کوتاهی شورای شهر تهران و شهردار تهران برمی‌گردد.

او ادامه داد: اموال مردم که بیت‌المال حساب می‌شود در گذشته به ناحق به برخی افراد خاص داده شد و شهردار فعلی تهران باید محکم این موارد را تا حالا احصا می‌کرد. البته شهردار اسبق این کار را انجام داد، اما آن اقدامات دیگر پیگیری نشد. اگر مدیریت شهری پیگیر باشد، حتما نتیجه حاصل می‌شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تاکید کرد: مجلس این آمادگی را دارد که اگر اطلاعات مشخصی وجود داشته باشد به ماجرای پرونده املاک نجومی ورود کند و باید گزارش مستندی از جایی به دست ما برسد تا بتوانیم تحقیق و پیگیری کنیم، چرا که بی محابا نمی‌توان ورود کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر اگر خودشان نمی‌توانند رسیدگی کنند به مجلس گزارش دهند، حتی لازم نیست، گزارش کتبی ارائه دهند، تنها اگر اطلاعات منتشر شود، همه می‌دانند وظیفه‌شان چیست و به آن ورود می‌کنیم.

میرزایی نیکو در پاسخ به این سوال که با توجه به اهتمام ریاست جدید قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی، می‌دانید رسیدگی به پرونده املاک نجومی نیز در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ اظهار داشت: به نظر می‌رسد پرونده املاک نجومی دست آقای قاسم‌زاده بود که دستگیر شده است و چون پرونده نزد ایشان بود، گویا مختومه شده، اما اطلاع دقیقی هم از آن ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مطالبه پیگیری پرونده را باید از قوه قضائیه داشت یا مدیریت شهری خود باید پیگیر باشد؟ تصریح کرد: شهردار به عنوان مدعی این حیف و میل انجام شده در پرونده املاک نجومی باید محکم این قضیه را پیگیری کند.

پرونده املاک نجومی دستگیری بازپرس قوه قضاییه مدیریت شهری تهران مازند مجلس