برگزیده ها
 دانشگاه‌ها هستند که انتخابات را گرم می‌کنند/ انتخابات آینده کشور ما را تامین می‌کند

مازندمجلس: جوانان در صحنه حضور یابند و خود را کاندیدا کنند. ممکن است جوان در انتخابات موفق شود یا نشود، اما این حضور برای انقلاب و کشور است.

مازندمجلس: رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم همچنین با اشاره به انتخابات مجلس که قرار است اسفندماه برگزار شود، گفت: در حال نزدیک شدن به انتخابات هستیم و در پایان امسال یک انتخابات مهم در پیش داریم. دانشگاه‌ها همیشه در انتخابات فعال بوده‌اند و اصلا این دانشگاه‌ها هستند که انتخابات را گرم می‌کنند. در زمان انقلاب هم دانشگاه و حوزه پیشتاز بودند و فضای انتخابات را گرم می کردند.

 

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: من به این موضوع تاکید می‌کنم که انتخابات آینده کشور ما را تامین می‌کند. با همه نقص‌ها و اشکالات، باز هم بهترین راه صندوق رای است. برای شکستن افراط، برای شایسته‌سالاری و برای اینکه افکار بحق مردم حاکم شود، راه همه اینها صندوق رای است. به تجریه می‌گویم که راه دیگری جز فضای پرشکوه انتخابات و صندوق رای نداریم. در انتخابات باید هر کسی را که فهیم‌تر است، از افراط فاصله دارد و آماده فداکاری برای کشور است، دانش و فکر لازم را دارد و... را انتخاب کنیم.


او افزود: از طرف دیگر جوانان در صحنه حضور یابند و خود را کاندیدا کنند. هر چند ممکن است که مشکلاتی به وجود بیاید. ممکن است جوان در انتخابات موفق شود یا نشود، اما این حضور برای انقلاب و کشور است. البته ممکن است بگویند که شما صالح هستید یا ناصالح هستید. اگر یک انتخابات باشکوه، پرشور، و حداکثری برگزار کنیم، دشمنان می‌فهمند که مردم به کشور و نظام معتقد هستند و تحریم‌ها تاثیر نداشته است. در مجموع باید گفت انتخابات یعنی امید.

 

روحانی با بیان اینکه برخی مشکلاتی که در کشور وجود دارد ممکن است بعد از چند سال تلاش حل شود، عنوان کرد: یک سری مشکلات به راحتی در زمان کوتاه قابل حل است که البته تلاش زیادی هم می‌خواهد.اما یک سری از مسائل بلندمدت است و دانشگاه‌ها در حل آن نقش زیادی دارند و آن استراتژی کشور است.

روحانی دولت انتخابات دانشگاه تهران جوانان مجلس یازدهم