برگزیده ها
هزینه میلیاردی برای کسب کرسی پارلمان/ یک نماینده در چهار سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد؟

نماینده مردم اصفهان گفت: از لحاظ اخلاقی کاندیدایی که از طریق پول‌های کثیف وارد مجلس می‌شود ، وامدار است؛ نماینده‌ای که وام‌دار شخص و یا جناحی که از طریق پول‌های کثیف از آن حمایت کرده است، به دنبال این است که وامش را جبران کند لذا در پی حفظ نظام جمهوری اسلامی که اوجب واجبات است نیست.

مازندمجلس: حجت الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان با اشاره به مباحثی مبنی بر وجود پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت:از لحاظ اخلاقی کاندیدایی که از طریق پول‌های کثیف وارد مجلس می‌شود ، وامدار است؛ نماینده‌ای که وام‌دار شخص و یا جناحی که از طریق پول‌های کثیف از آن حمایت کرده است، به دنبال این است که وامش را جبران کند لذا در پی حفظ نظام جمهوری اسلامی که اوجب واجبات است نیست.

وی با بیان اینکه وامداری یک نماینده به جناح‌ها و جریانات سیاسی خطرناک است، افزود:در تمام دنیا انتخابات با همین پول می‌گردد و متاسفانه تدریجاً برخی از کاندیدا‌های انتخابات ما هم به استفاده از این پولهای کثیف عادت کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه نظام ما اسلامی است و انتخابات ما نیز باید بر اساس مبانی اسلام برگزار شود، ادامه داد: ورود پول‌های کثیف یا حضور باندهای قدرت و فساد در انتخابات نظام اسلامی معنا ندارد و خیانت به ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

سالک با بیان اینکه برخی از کاندیدا‌ها به دنبال این هستند که هزینه‌هایی را که برای ورود به مجلس کرده‌اند را از راه‌های غیر متعارف و خاصی جبران کنند، گفت: این گونه فعالیت‌ها و استفاده از پول‌های کثیف، بی‌شک خیانت به مردم و رأی دهندگان است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تشریح منشأ پول‌های کثیف در انتخابات، اظهار داشت: منشاء پول‌های کثیف انتخاباتی داخلی و بعضا هم منشاء آن خارجی است که ضروریست تا نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی این تخلفات را رصد و جلوی آن را بگیرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد:اجرای درست قانون انتخابات از سوی همه دستگاه‌ها و به ویژه‌نهادهای مجری انتخابات نیز یکی از راهکار‌های مقابله با ورود پول‌های کثیف در انتخابات است که امیدواریم با اجرای درست قانون شاهد ورود این گونه پول‌ها در انتخابات پیش‌روی مجلس نباشیم.

نمایندگان-مجلس هزینه-میلیاردی کرسی-پارلمان مازند-مجلس