برگزیده ها
راه هموار اصولگرایان

اختصاصی مازندمجلس: با توجه به عدم کادرسازی مناسب اصلاح‌طلبان این حوزه طی سال‌های اخیر، شرایط برای قدرت‌نمایی مجدد اصولگرایان فراهم است.

اختصاصی مازندمجلس: انتخاب سنتی و حکمرانی جریان اصولگرا در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار از نکات مهمی است که در تحلیل شرایط سیاسی این حوزه باید به آن توجه داشت.

طی ادوار اخیر انتخابات مجلس رقابت میان جریانات سنتی با احزاب همواره به نفع پیش‌قراولان سنت به پایان رسیده است. لذا به طورکلی اصولگرایان از شانس پیروزی بیشتری در انتخابات مجلس یازدهم برخوردارند.

گرچه تحلیل بالا تاحدودی بستگی به ترکیب اصلاح‌طلبان منطقه و کاندیداهای مورد حمایت آن‌ها دارد. با توجه به عدم کادرسازی مناسب اصلاح‌طلبان این حوزه طی سال‌های اخیر، شرایط برای قدرت‌نمایی مجدد اصولگرایان فراهم است.

اما براساس جمع‌بندی تحریریه مازندمجلس و با توجه به اسامی کاندیداهای احتمالی این حوزه، بعید نیست که معادلات انتخاباتی بابلسر و فریدونکنار در انتخابات سال جاری دستخوش تغییرات شود.

اثبات این نکته مشمول گذشت زمان و عملکرد احزاب سیاسی است. اما نباید از نکات دیگری چون آرا قومیتی غافل ماند. کثرت کاندیدا در شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار همواره به عنوان یک مشکل مطرح بوده است؛ به گونه‌ای که اگر کاندیدایی در هریک از این شهرستان‌ها بتواند از کثرت کاندیدای دیگر شهرستان بزرگ این حوزه انتخابیه بهره ببرد می‌تواند به خانه ملت راه یابد. اتفاقی در دوره گذشته انتخابات برای نماینده فعلی یعنی ولی‌الله نانواکناری افتاد. منطقه بابلسر که پایگاه رای رقیب جدی او یعنی مقداد نجف‌نژاد بود؛ با تعدد کاندیدا روبرو شد و این موضوع به نفع نانواکناری تمام شد که پایگاه اصلی رایش فریدونکنار بود.

لذا انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار چندان قابل پیش‌بینی نیست. علاوه بر دلایل عنوان شده فعالان سیاسی منطقه بر این باورند که فضا تا حد زیادی از شرایط انتخابات فاصله دارد و حتی داوطلبان احتمالی به تجهیز نیروی انسانی و لیدرهای سیاسی ستاد‌های انتخاباتی خود نیز اقدام ننموده‌اند.

پایگاه خبری مازندمجلس در تحلیل بعدی حیات سیاسی کاندیداهای ادوار مجلس این حوزه را بررسی می‌کند.

مازندران مجلس انتخابات مجلس یازدهم بابلسر و فریدونکنار اصلاح طلبان اصوگرایان