برگزیده ها
اختلاف برخی احزاب اصلاح ‎طلب با شورای عالی سیاستگذاری در آستانه انتخابات

عضو حزب مردم سالاری گفت: عملکرد شورای عالی اصلاح‎طلبان در برخی از موارد از سوی احزاب و جریانات سیاسی در پاره‎ای از موارد، مورد نقد جدی قرار گرفته که روندی طبیعی است چرا که هر ساختاری بدون شک در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که نمی‎توان آن را کتمان کرد.

مازندمجلس: «داریوش قنبری» نماینده سابق ایلام در مجلس و عضو ارشد حزب مردم‎سالاری درباره اختلافات این روزهای برخی از احزاب اصلاح‎طلب با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان در آستانه انتخابات مجلس شورای اظهار کرد: مباحثی که این روزها در بدنه اصلاح‎طلبان و در بین احزاب این جریان سیاسی مطرح می‎شود در آستانه انتخابات مهمی چون مجلس شورای اسلامی امری طبیعی است.

وی افزود: اینکه برخی از جریانات سیاسی آن هم در جناح رقیب درصدد دامن زدن به این اختلافات هستند بدون شک رویکردی قابل قبول نیست و نباید به آن توجه کرد.

عضو حزب مردم سالاری تصریح کرد: اینکه عملکرد شورای عالی اصلاح‎طلبان در برخی از موارد از سوی احزاب و جریانات سیاسی در پاره‎ای از موارد مورد نقد جدی قرار گرفته روندی طبیعی است چرا که هر ساختاری بدون شک در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که نمی‎توان آن را کتمان کرد.

قنبری خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان از ابتدا با هدایت و خط و مشی که از سوی بزرگان این جریان اتخاذ شده است مسیر خود را در انتخابات مجلس و ریاست‎جمهوری طی کرد از این رو این رویه بدون شک باید در انتخابات آینده نیز لحاظ شود.

وی تاکید کرد: شورای عالی سیاستگذاری  متشکل از چهره‎ها و شخصیت‎های برجسته و قابل اعتمادی در بدنه اصلاح‎طلبی است اما این موضوع باید مورد لحاظ قرار گیرد که بدون پشتوانه  و راهنمکایی افراد و بزرگان این جریان سیاسی نمی‎توان یک سازوکار مشخصی را برای انتخابات در نظر گرفت.

این چهره سیاسی اصلاح‎طلب گفت: آنطور که بنده اطلاع دارم در حال حاضر مجموعه‎های اصلاح‎طلب با هدایت بزرگان این مجموعه در حال تهیه و تنظیم یک سازوکار مناسب در راستای نحوه ورود به انتخابات مجلس هستند از این رو باید صراحتا اعلام کرد که اصلاح‎طلبان با یک رویکرد مشخص برای حضور در انتخابات آینده گام برمی‎دارند.

قنبری در ادامه درباره ایده برخی از اصلاح‎طلبان پیرامون تشکیل پارلمان اصلاحات اظهار کرد: به نظر می‎رسد آنچه از سوی برخی از دوستان پیرامون تشکیل پارلمان اصلاحات مطرح می‎شود ایده و نظری مشابهه به مانند شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان است و حضور دو نهاد مشابهه در ساختار یک جریان سیاسی بدون شک به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: امیدواریم باتوجه به رویکردهایی که در حال حاضر در شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد دوستان در بدنه احزاب و جریانات سیاسی زیرمجموعه اصلاح‎طلبان سازوکار فعلی را برای حضور در انتخابات مجلس در نظر بگیرند و براین اساس برنامه‎های خود را طراحی کنند.

عضو حزب مردم‎سالاری خاطرنشان کرد: رویکردهای خوبی با هدایت بزرگان اصلاح‎طلب در بدنه این جریان سیاسی در حال رخ دادن است از این رو بدون شک مشخص است که بدون بزرگان اصلاح‎طلبی و هدایت آنها مسیر انتخابات برای اصلاح‏طلبان دشوار خواهد بود.

در حالی خبر از تمدید ماموریت شورای عالی سیاستگذاری به عنوان ساز و کار انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 آمده است که همچنان برخی اصلاح طلبان اعتقاد دارند که باید «پارلمان اصلاحات» به عنوان جایگزین شورای عالی بکار گرفته شود؛ چراکه این شورا در انتخابات مجلس و شورای شهر نتوانسته از حیث انتخاب چهره هایی که بکار جریان اصلاحات بیایند، خوب عمل کند.

احزاب-اصلاح‎طلب شورای-عالی-سیاستگذاری انتخابات مازندران استاندار استانداری اشتغال بیکاری توسعه اقتصاد برندسازی مازندمجلس