برگزیده ها
دشمنان با چالش انتخابات به دنبال توطئه هستند

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات یک حادثه بسیار بزرگ در کشور است، گفت: همه دشمنان به موضوع انتخابات به عنوان یک چالش نگاه می‌کنند و برای ما خواب توطئه می‌بینند اما یقینا با همدلی که میان مردم و مسئولان وجود دارد، انتخابات را به یک جریان وحدت بخش و انسجام آفرین تبدیل خواهیم کرد.

مازندمجلس: عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست ستاد اربعین در خوزستان که امروز، ۲۵مهرماه در خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: مردم به همه مسئولان انگیزه می‌دهند تا پا به پای آن‌ها تلاش و نسبت به خدمت‌رسانی به زائران اربعین اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه خوزستان و ایلام زحمات بسیاری را در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین کشیده‌اند، افزود: استان‌هایی که زحمت زیادی بر دوش آن‌ها است، پرچمدار و جلودار نهضت اربعین در خدمات‌رسانی به زائران هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه حرکت عظیم و بی‌نظیر اربعین با الطاف خداوند هدایت شده است، تصریح کرد: فراهم کردن شرایطی برای تردد زائران و جابه‌جایی حدود چهار میلیون نفر میان دو کشور، لطف خداوند است که در این مدت زمان کوتاه انجام گرفته است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه سیر در گذشته یکی از ویژگی‌های انسان است، عنوان کرد: برگشت به گذشته و دیدن حوادث برای تولید علم و دانش و عبرت‌آموزی است. جریان فوران یافته حقیقت و عدالت اربعین، مسیر خود را باز کرده و در حال پیشروی است.

وی ادامه داد: آنچه که از ابتدای قیام امام حسین (ع) تا کنون در حال رشد است، حقیقت کربلا و امام حسین (ع) است. در این زمینه حلقه‌های توفیق در طول تاریخ دست به دست شده و اکنون توفیق خدمت‌رسانی در این راه به ما رسیده است.

وی گفت: موضوع کربلا به صورت جهانی و به صورت کاملا انسانی در قلب همه جهانیان تجلی پیدا خواهد کرد. این موضوع یک حقیقت است و فراتر از یک موضوع دینی، یک موضوع انسانی است و قطعا در قلب همه انسان‌ها تجلی پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: استانداران به عنوان مسئولان و دیگر دستگاه‌های اجرایی به عنوان همکار، تلاش بسیاری را در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین انجام داده‌اند.

وزیر کشور خاطرنشان‌کرد: باید تلاش کنیم سال به سال موضوع اربعین عظیم‌تر، باشکوه‌تر، موثرتر و نافذتر پیش برود و برگزار شود.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه باید همه مقدمات فراهم شود تا تجلی حقیقت و معنویت را در این ایام شاهد باشیم، گفت: وزارت کشور با برنامه‌ریزی‌هایی که در طول این چند سال انجام داده است، روند خدمت‌رسانی و زیرساخت‌ها را رو به رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیشتر از زائران سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: این روند رو به رشد است و با توجه به این تجربیات باید شرایط فراهم شود تا زائران با دغدغه کمتری به سفر بپردازند.

وی خاطرنشان‌کرد: زیرساخت‌ها قابل مقایسه با سال‌های ابتدایی برگزاری این مراسم نیست و بسیار بهتر شده است. باوجود افزایش جمعیت نسبت به سال‌های گذشته، امسال در طرف ایرانی مرز مشکلات بسیار کم بود زیرا همه دل‌ها و فکر و اراده‌ها حول یک محور واحد می‌چرخد و با هم‌افزایی و همدلی که ایجاد شده است، شاهد ارایه خدمات هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه امسال دو حادثه عظیم در سطح کشور مدیریت شد، گفت: حادثه عظیم سیل و همچنین مراسم اربعین با توجه به همدلی و هماهنگی که میان دستگاه‌ها و مردم به وجود آمد، مدیریت شد.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه سیل با کمترین هزینه، مهار شد و اکنون در حال بازسازی هستیم، گفت: این نوع مدیریت باید تبدیل به یک الگو شود و اگر این هماهنگی و انگیزه را در دیگر حوزه‌های اقتصادی و تولید ملی و... داشته باشیم، قطعا شاهد توسعه و پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات نیز یک حادثه بسیار بزرگ در کشور است، گفت: همه دشمنان به موضوع انتخابات به عنوان یک چالش نگاه می‌کنند و برای ما خواب توطئه می‌بینند اما یقینا با همدلی که میان مردم و مسئولان وجود دارد، انتخابات را به یک جریان وحدت‌بخش و انسجام‌آفرین تبدیل خواهیم کرد.

انتخابات رحمانی فضلی چالش مازندمجلس