برگزیده ها
رقابت‌های انتخاباتی برای تشکیل مجلس کارآمد

عضو کمیسیون‌ شوراهای مجلس گفت: ایده و برنامه یکی از معیارها و فاکتور‌های مهم رأی آوری در انتخابات پیش رو خواهد بود چرا که با توجه به بلوغ سیاسی جامعه، مردم دیگر به شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی توجه نمی‌کنند و دنبال راه‌کار‌ها و ایده‌های عملی برای رفع مشکلات هستند.

مازندمجلس: قاسم میرزایی نکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره استراتژی و راهبرد‌ رقابت‌های انتخاباتی برای تشکیل مجلس کارآمد از سوی جریان‌‌ها و گروه‌های سیاسی، گفت: ایده و برنامه یکی از معیارها و فاکتور‌های مهم رأی آوری در انتخابات پیش رو خواهد بود چرا که با توجه به بلوغ سیاسی جامعه، مردم دیگر به شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی توجه نمی‌کنند و دنبال راه‌کار‌ها و ایده‌های عملی برای رفع مشکلات هستند.

وی افزود: در حال حاضر ما بیش از هر چیز نیاز به یک تحول اجتماعی داریم که این سرمایه اجتماعی به احزاب، جریانات و گروه‌های مختلف و حاکمیت اعتماد کند، در شرایط فعلی کشور موضوع سرمایه اجتماعی نیاز به تحول جدی دارد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: در انتخابات مجلس به دلیل گستردگی در تمام مناطق کشور شاهد حضور گسترده و فرا گیر مردم هستیم است و نیاز به فعالیت خاصی نیست تنها چند شهر هستند که درصد مشارکت پایین می‌آید که نیاز است تا کاندیدا‌ها فعالیت‌های انتخاباتی بیشتری داشته باشند.

قاسم میرزایی نکو در پاسخ به این پرسش که نقش احزاب در شکل‌گیری و پیشبرد ایده‌ها چیست، گفت: احزاب نقش تاثیر گذاری در این موضوع دارند ، اگر احزاب پایدار باشد می‌توانند ایده‌های خود را برای حل مشکلات و پیش برد امور مطرح کنند اما متاسفانه تا احزاب شاخ و برگ گرفته و پایدار می‌شوند با آفت‌هایی بر می‌خورند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب اضافه کرد: پایداری احزاب باید اراده همه مسئولان باشد اگر احزاب پا بگیرند بسیاری از گرفتاری‌ها حل می‌شود؛ در حال حاضر هم با نزدیک شدن به انتخابات مجلس ، احزاب باید مردم را تشویق کنند و بگویند که صندوق رأی مهم است؛ اما شاهد هستیم که هیچ حزبی بیانیه و یا دبیر کل آن مصاحبه‌ای در این زمینه‌ها نداشته است.

میرزایی نکو اظهار داشت: در حال حاضر 110 حزب شناسنامه‌دار در کشور داریم که از این تعداد 40 تا 50 حزب ملی هستند.احزاب ملی می‌تواند مردم را برای مشارکت در انتخابات ترقیق کنند، اما فقط یک یا دو حزب را مشاهده می‌کنیم که در ایام انتخابات انعکاس اندکی در جامعه دارند.

انتخابات نماینده مجلس عضو کمیسیون شوراها مازندران ارشاد موسیقی مجلس دولت برندسازی کلانتری پاپ سنتی هنر مازندمجلس