برگزیده ها
سامانه اموال مسئولان، عملکرد نمایندگان را در معرض دید جامعه قرار می دهد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس، با اشاره به سامانه ثبت اموال مسئولان، گفت: شفافیت دارایی مسئولان مانع از رانت خواری و فساد می‌شود.

مازندمجلس: حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت دارایی‌های مسئولان، اظهار داشت: برخی از اصول قانون اساسی سال‌هاست خاک خورده و به آنها توجه نشده است. یکی از این موارد شفافیت اموال مسئولان کشور، در اصل 49 قانون اساسی است، که ضروریست تا به این اصل توجه ویژه شود.

وی افزود: اگر راه‌اندازی این سامانه در حد صدور بخش‌نامه نباشد و واقعا اجرایی و عملیاتی شود، اموال تمامی مسئولان در زمان پذیرش مسئولیت و هم در حین داشتن مسئولیت در این سامانه ثبت و در معرض دید جامعه قرار می‌گیرد که از این طریق می‌توان جلوی برخی از فساد‌ها و رانت‌ها راگرفت.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه، راه‌اندازی سامانه ثبت دارایی و اموال مسئولان، اعتماد جامعه را نسبت به نظام و مسئولان کشور بیشتر می‌کند، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه مسئولان را نیز در برابر شایعات و حاشیه‌هایی که ممکن است از سوی برخی اشخاص یا جناح‌ها علیه آنها مطرح شود، مصون نگه‌ می‌دارد.

مقصودی با تاکید بر اینکه، هیچ مسئولی در اعلام و ثبت اموال در سامانه مذکور نباید استثنا باشد، تصریح کرد: همه اشخاص با معیار‌هایی که در قانون تعریف شده، حتما مشمول این دستورالعمل شوند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت اموال و دارایی مسئولان مانع از رانت خواری و فساد می‌شود، ابراز کرد: امیدواریم این سامانه 100 درصد اجرایی شود و صرفاً در حد یک دستورالعمل نباشد تا شاهد اثرات مثبت آن در در موارد ذکر شده باشیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک نیز شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال و دارای مسئولان نیز در مجلس مستقر می‌شود تصریح کرد: قطعا همه نمایندگان از این موضوع استقبال کرده و طبق قانون اموال خود را در سامانه مذکور ثبت می‌کنند.

سامانه اموال مسئولان مجلس شورای اسلامی ثبت اموال مازند مجلس