برگزیده ها
سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در انتظار رای لاریجانی

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر اینکه دیگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون قابل تغییر نیست، گفت: کمیسیون نامه ای به رئیس مجلس نوشته است تا ایشان نظر نهایی را در خصوص اعمال اصلاحات در صحن مجلس یا مسکوت ماندن آن را اعلام کند.

مازندمجلس: اصغر سلیمی با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از آنجا که شورای نگهبان ایرادات اساسی به بخش استانی شدن انتخابات مجلس در این طرح وارد دانسته است و شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ایراداتی را به این طرح گرفته، دیگر قابل اصلاح در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون نامه‌ای به رئیس مجلس نوشته و اگر ایشان تشخیص دهند بدون انجام اصلاحات در کمیسیون، این طرح به صحن مجلس می‌آید تا با پیشنهادات نمایندگان در صحن اصلاح شود.

سلیمی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر اگر ایشان تشخیص دهند که دیگر این طرح قابل اصلاح نیست، مسکوت خواهد ماند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی چندی پیش طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کردند که بر اساس موادی از این طرح، از این پس انتخابات مجلس به طور استانی برگزار می شد، اما این طرح با ایرادات شورای نگهبان مواجه شد. پس از آن کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجددا این طرح را بررسی کرده و بخش استانی را از این طرح حذف کردند. اما نمایندگان در صحن مجلس به این طرح رای ندادند و مجددا به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بازگشت. از سوی دیگر شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ایرداتی را به این طرح وارد دانسته است.

مجلس شورای اسلامی انتخابات علی لاریجانی مازند مجلس