برگزیده ها
احتمال عدم تائید چهره‌های اصلاح‌طلب

وزیر دولت اصلاحات گفت: اصلاح‌طلبان در صورت عدم تائید شورای نگهبان مجبور نخواهند بود که لیست انتخاباتی ارائه دهند و این رویکرد غالب است، بنابراین با این رویکرد، دیگر بحث ائتلاف منتفی خواهد بود، مگر اینکه در آینده اتفاقات نامشخصی روی دهد، چراکه ممکن است همین اتفاقات نامشخص سبب تحقق ائتلاف شود.

مازندمجلس: علی صوفی وزیر دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص شرایط اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس گفت: اظهارنظر درباره ائتلاف از سوی برخی چهره‌ها نظر شخصی آن‌ها محسوب می‌شود، زیرا هنوز شورای عالی سیاستگذاری که مسئولیت این کار را برعهده دارد، وارد بحث تعیین استراتژی انتخابات نشده است.

وی در ادامه اضافه کرد: شورای عالی سیاستگذاری در حال اجرای طرح انسجام‌بخشی از طریق کارگروه هماهنگی استان‌ها است و به دنبال آن استراتژی انتخابات را مشخص خواهد کرد که ائتلاف هم یکی از این موارد به حساب می‌آید.

وزیر دولت اصلاحات نظر شخصی خود را با توجه به نقطه نظرات هم طیفی‌های خود چنین توضیح داد: آسیب‌شناسی از وضعیت اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد متاسفانه با رویکرد سلبی که برگزیده شد، نسبت به حفظ اصول اصلاح‌طلبی بی‌توجهی کردیم. درواقع برای اصلاح قدرت، اصول اصلاح‌طلبی را نادیده گرفتیم و همین مسئله مسببات آسیب‌دیدگی اعتبار اصلاح‌طلبان در جامعه را فراهم ساخت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تاکید کرد: مردم بابت انتخاب‌هایی که داشتند به دلیل آنکه نتیجه مورد نظر را دریافت نکردند، از حضور در پای صندوق‌های رای دچار سرخوردگی شدند، بنابراین اصلاح‌طلبان در حال حاضر نیازمند اعاده اعتبارشان هستند و برای این کار دیگر نمی‌توانند مانند گذشته عمل کنند، زیرا شرایط هم از حیث مردم و هم قدرت کاملا تغییر کرده است.

صوفی در این رابطه یادآور شد: قدرت در گذشته تحت اختیار تندرو‌ها بود، بنابراین با رویکرد سلبی این امکان وجود داشت تا از مردم خواست که برای بازپس گیری قدرت از دست تندرو‌ها و خطری که کشور و مردم را متوجه خود کرده است، پای صندوق‌های رای حاضر شوند، اکنون آن شرایط حاکم نیست، ضمن آنکه اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم چنان آشفته است که انتظار کار دیگری جز حل آن را از دولت و مخاطبان خود ندارند.

وی درباره مسیر احتمالی اصلاح‌طلبان درشرایط فوق تصریح کرد: با توجه به این شرایط، قطعا باید رویکرد اصلاح‌طلبان ایجابی باشد، به این معنا برنامه‌ای ارائه دهند که مردم را از این بحران خارج کنند و این کار عملی نمی‌شود مگراینکه کسانی معرفی شوند که کاملا مورد وثوق اصلاح‌طلبان باشند و از چهره‌های شاخص آن‌ها به حساب آیند.

وزیر دولت اصلاحات درخصوص احتمال عدم تائید چهره‌های اصلاح‌طلب از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در صورت عدم تائید شورای نگهبان مجبور نخواهند بود که لیست انتخاباتی ارائه دهند و این رویکرد غالب است، بنابراین با این رویکرد، دیگر بحث ائتلاف منتفی خواهد بود، مگر اینکه در آینده اتفاقات نامشخصی روی دهد، چراکه ممکن است همین اتفاقات نامشخص سبب تحقق ائتلاف شود.

انتخابات اصلاح طلب مجلس مازندمجلس