برگزیده ها
 اموال مردم هم شفاف سازی می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طرحی در مجلس مطرح است که اموال مردم هم شفاف سازی شود، ولی ابتدا باید فرهنگ شفافیت اموال در جامعه وجود داشته باشد.

مازندمجلس: سیدصادق طباطبایی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر لوایح مختلفی که ممکن است یک بند و یا دو بند آن را شورای نگهبان ایراد گرفته باشد در حال بازنگری است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر سپاه پاسداران، افزود: نیروهای سپاه اخیراً اقدامات خوبی را انجام دادند که نشان از اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی است. دستگیری سر شبکه کانال آمدنیوز یک اقدام پیچیده و زمان بری بود اما با یک عملیات حرفه‌ای اطلاعاتی سپاه توانست او را دستگیر کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با دستگیری "روح‌الله زم" اطلاعات زیادی در خصوص کسانی که با ایشان همکاری داشتند به دست می‌آید، گفت: به نظر می‌آید دستگیری زم باعث شود کسانی که سالیان زیادی را در لانه خود به نظام و انقلاب خیانت کردند رسوا شوند.

طباطبایی نژاد در خصوص اقدامات قوه قضاییه در برخورد با اختلاس گران، تصریح کرد: از ابتدای دوره جدید فعالیت دستگاه قضا بارقه امیدی در بین مردم در خصوص مبارزه با فساد انجام شد. نکته‌ای که قابل ذکر است اینکه قوه قضاییه باید توجه کند که در برخورد با مفاسد نباید حق مظلوم و یا آبرویی از افراد از بین برود و در مقابل در برخورد با کسانی که خیانت کردند نباید هیچ‌گونه کوتاهی شود.

وی در خصوص عملکرد مجلس در شفاف کردن اموال مسئولان، افزود: در مجلس هیچ‌گونه دوگانگی وجود ندارد و با شفافیت قانون مشخص شدن اموال مسئولان تصویب شد. البته هنوز برای هیچ رده‌ای از مردم کشور فرهنگ شفافیت جا نیفتاده است. در حال حاضر طرحی در مجلس مطرح است که اموال مردم هم شفاف سازی شود، ولی ابتدا باید فرهنگ شفافیت اموال در جامعه وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه، گفت: در این خصوص نظرهای زیادی داده شد و در نهایت ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بود که در این حد انجام شود. موضوعاتی که مطرح است در خصوص حاشیه‌های اخلاقی این اتفاق است که اگر کنترل شود و بازتاب‌هایی نداشته باشد قطعاً حضور بانوان در بازی‌های بیشتری ادامه خواهد داشت.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه فکر می‌کنم هنوز موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خام است، اضافه کرد: هنوز جو ورزشگاه‌های ما آن‌گونه نیست که بانوان بتوانند در مسابقات لیگ برتر حضور داشته باشند. آن موضوعی که در حال حاضر معضل حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است رفتارهایی است که تماشاگران در طول یک مسابقه دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین موضوعی که در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بازنگری است موضوع طرح جمعیت است، افزود: در طرح جمعیت بررسی می‌شود که از کاهش جمعیت جلوگیری شود و مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت داشته باشیم. همچنین حمایت از آثار فکری یکی دیگر از موضوعاتی است که در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دنبال ماجراجویی در منطقه نیست بلکه خواهان آرامش در منطقه است، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی و همه کشورهایی که از او حمایت می‌کنند می‌دانند که ایران قدرت برتر منطقه است. نظر ایران در خصوص مناقشه سوریه این است که خود مردم سوریه باید تکلیف خودشان را مشخص کنند و حمله ترکیه به شمال سوریه هیچ توجیهی ندارد.

شفافیت اموال مسئولان مجلس مازند مجلس