برگزیده ها
آمادگی 8 نماینده برای ثبت‌نام در سامانه رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان

پیرو رونمایی از سامانه «ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران» از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به آدرس residegi.adliran.ir، هشت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در سامانه رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان، اعلام آمادگی کردند.

مازندمجلس: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد سالجاری از تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن «آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.

پس از تلاش و کار کارشناسی قوه قضائیه، مراسم رونمایی از سامانه «ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران» به آدرس https://residegi.adliran.ir با حضور شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه روز یکشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور
رئیس کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس: قطعا بنده از اولین افرادی خواهم بود که فهرست اموال خود را در این سامانه درج خواهم کرد و توصیه بنده به همه مسئولان این است که دراین موضوع از همدیگر سبقت بگیرند. اگر کسی مشکلی ندارد باید ثبت نام کند، اما اگر فردی هم مشکلی دارد قطعا سراغ آن فرد خواهند رفت. عملکرد قوه قضائیه در ماه‌های اخیر و پرداختن به این موضوع بسیار خوب بوده است. الحمدلله آیت‌الله رئیسی ثابت کرد آن مطلبی که مقام معظم رهبری فرمودند: «با همین قوانین و امکانات می‌شود کشور را بهتر اداره کرد» این واقعیت دارد چرا که در حال حاضر هیچ کمکی به قوه قضائیه نشده و حتی با تعلیق و انفصال بسیاری از قضات، نیروی این قوه نیز کمتر هم شده است بنابراین ما امروز می‌بینیم که این تحرک و شادابی و شعف در رابطه با عملکرد قوه در بین مردم ایجاد شده که قابل تقدیر است.

محمد رضا پورابراهیمی
عضو کمیسیون «اقتصادی» مجلس: اساس مبارزه با فساد پیشگیری است و همه باید این موضوع را مدنظر قرار دهند. همه کشور‌هایی که شاخص مبارزه با فسادشان در جایگاه نخست قرار دارد تقریبا بستر کارشان شفاف سازی اطلاعات بوده است؛ لذا اقدام قوه قضائیه در ایجاد سامانه رسیدگی به اموال مسئولین و مقامات قابل تقدیر است. بنده در اسرع وقت در این سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات اموال و دارایی خود را به مقامات اطلاع خواهم داد و توصیه می‌کنم همه افرادی که مشمول این قانون می‌شوند اموال خود را در این سامانه درج کنند.این اولین گامی است که می‌توانیم به واسطه آن مسیر شفافیت اطلاعات را در کشور نهادینه کنیم. همه باید بدانیم که نمی‌توانیم رشد اقتصادی کشور را با فساد همراه کنیم. این حرکتی که آیت الله رئیسی آن را در دستور کار قرار دادند یکی از حرکت‌های بسیار مهمی بود که سال‌ها عقب مانده بود و باید عملیاتی می‌شد.

حمیدرضا حاجی بابایی
رئیس فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس: ان‌شاءالله که ایجاد این سامانه مبارک است. این اقدام، اقدام بسیار مثبتی است. قطعا همه باید در این سامانه لیست اموال خود را ثبت کنند. به نظر من اگر کسانی می‌خواهند در این مملکت آ‌بادانی ایجاد شود باید بدانند این مسئله تنها از راه شفافیت میسر خواهد شد. بنده به زودی فهرست اموال خود را در این سامانه ثبت خواهم کرد. عملکرد قوه قضائیه در پرداختن به این موضوع بسیار مطلوب بوده و باید از آیت الله رئیسی برای این اقدام تشکر کرد.

رسول خضری
عضو کمیسیون «اجتماعی» مجلس: از قوه قضائیه به دلیل این اقدام ارزنده و پرداختن به این موضوع کمال تشکر و قدردانی را دارم. تمامی کارگزاران نظام باید شفافیت مالی برای مردم داشته باشند و بنده هم به زودی فهرست اموال خود را در این سامانه درج خواهم کرد. مردم باید مسئولان را در اتاق شیشه‌ای قرار دهند، عملکرد قوه قضاییه در این مدت کم بسیار مثبت بوده است. این قوه در بحث مبارزه با فساد بدون در نظر گرفتن جریانات سیاسی اقدام کرده است.

اللهیار ملکشاهی
رئیس کمیسیون «قضایی و حقوقی» مجلس شورای اسلامی: قطعا بنده هم به زودی فهرست اموال و دارایی‌های خود را در این سامانه درج خواهم کرد. عملکرد قوه قضائیه در پرداختن به این موضوع بسیار خوب بوده است چرا که این موضوع سه سال به تعویق افتاده بود، اما زمانی که آ‌یت‌الله رئیسی در مسند امور قرار گرفته این مسئله کلید خورد .لذا این اقدام قوه قضائیه قابل تقدیر است.

محمد جواد کولیوند
رئیس کمیسیون «امور داخلی کشور و شورا‌ها»: قطعا بنده در رزو‌های فهرست اموال خود را در این سامانه ثبت خواهم کرد و بنده موافقت خود را در این موضوع پیشتر هم اعلام کرده بودم. عملکرد قوه قضائیه در راستای پرداختن به این موضوع مثبت است.

اسدالله عباسی
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: بنده به زودی لیست ا موال خود را در این سامانه درج خواهم کرد و در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌ایم. عملکرد قوه قضائیه در پرداختن به این موضوع مطلوب و قاطعانه بوده است و امیدواریم این رویکرد ادامه پیدا کند.

اصغر سلیمی
سخنگوی کمیسیون «امور داخلی کشور و شورا‌ها»: بنده به زودی لیست اموال خود را در این سامانه درج خواهم کرد. اقدام قوه قضائیه در پرداختن به این موضوع قابل تقدیر و تشکر است و همه باید دراین مسیر شریک شوند.

ثبت اموال سامانه مجلس نمایندگان انتخابات مجلس مازندرمجلس