برگزیده ها
خودکفایی 2 هزار زن سرپرست خانوار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه دو سال قبل از محل برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد زمینه خودکفایی 2 هزار مددجو فراهم شد، اضافه کرد: امسال نیز برنامه کمیته امداد اشتغالزایی برای 4 هزار نفر اجرایی خواهد شد.

مازندمجلس: هدایت صفری اظهار کرد: اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با هدف خودکفایی جامعه هدف، رویکرد توانمندسازی آنها را در برنامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه دو سال قبل از محل برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد زمینه خودکفایی 2 هزار مددجو فراهم شد، اضافه کرد: امسال نیز برنامه کمیته امداد اشتغالزایی برای 4 هزار نفر اجرایی خواهد شد.

وی از توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد استان زنجان برای مددجویان تحت حمایت این نهاد با استفاده از ظرفیت راهبران شغلی در سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: توانمندی جامعه هدف این نهاد در سایه داشتن درآمد پایدار محقق شده و باید با شناسایی راهبران شغلی در هر منطقه نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با بهره‌گیری از این ظرفیت اقدام شود.

صفری بسترسازی برای افزایش حضور و مشارکت خیران در فرآیند فقرزدایی را از راه‌کارهای دیگر برای ایجاد درآمد پایدار و باثبات برای جامعه هدف این نهاد عنوان کرد و افزود: فعالیت جهادی برای توسعه مشارکت‌های مردمی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد با رویکرد اعتمادآفرینی و اطمینان بخشی به جامعه و تبدیل ظرفیت‌های مهم این استان در امور خیر و احسان به خدمت اثربخش به جامعه هدف این نهاد باید در همه بخش‌ها نهادینه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای تحقق این موضوع طی 6 ماهه گذشته 2 هزار و 582 فقره تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است، تصریح کرد: برای پرداخت این تسهیلات 12 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در ادامه به راهبردهای کمیته امداد در راستای استفاده از ظرفیت‌‌های منطقه‌ای اقدامات این نهاد در شناسایی آن‌ها اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال از جمله کاریابی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با استفاده از ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

صفری با اشاره به اینکه یکی از گروه‌های هدف زیرپوشش که از خدمات اشتغالزایی بهره‌مند شدند، زنان سرپرست خانوار هستند، افزود: در حال حاضر یک هزار و 257 زن سرپرست خانوار و مجری طرح اشتغال زیرپوشش کمیته امداد از خدمات پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی این نهاد بهره‌مند هستند که از این تعداد 835 زن سرپرست خانوار و 422 مجری طرح اشتغال هستند.

زنان سرپرست خانوار مددجو کمیته امداد مازندمجلس