برگزیده ها
۸۰ درصد اعتراضات به قطع یارانه قانع کننده نبود/ ارسال پیامک قطع یارانه تا روز سه شنبه

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه گفت: تاکنون یارانه نقدی ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ خانوار که حدود ۴۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران غیر نیازمند بودند، حذف شد و این افراد براساس همان شرایط و شاخص‌های قبلی یعنی دارایی، درآمد و هزینه مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتند و تا روز سه شنبه پیامک قطع یارانه نقدی برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

مازندمجلس: حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه در ارتباط زنده با بخش خبری ۱۰:۳۰ شبکه خبر درباره آخرین وضعیت قطع یارانه نقدی خانوار‌های غیرنیازمند اظهار کرد: در این مرحله یارانه نقدی ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ خانوار که حدود ۴۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران غیر نیازمند بودند، حذف شد و این افراد براساس همان شرایط و شاخص‌های قبلی یعنی دارایی، درآمد و هزینه مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتند و تا روز سه شنبه پیامک قطع یارانه نقدی برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا الان فقط ۹ درصد از کل جمعیتی که حذف شدند، اعتراض داشته و اعتراض شان را ثبت کرده اند، گفت: از بین افرادی که اعتراض خود را ثبت کردند، پس از بررسی مشخص شد که دلایل ۸۰ درصد از معترضان به قطع یارانه نقدی قانع کننده نیست و حدود ۲۰ درصد این افراد نیز دلایلی مانند ورشکستگی، بیماری و بیماری صعب العلاج و ... را برای برقرار ماندن یارانه نقدی خانوارشان اعلام کردند؛ البته دلایل این افراد باید راستی آزمایی شود تا در صورت استحقاق دریافت یارانه نقدی، حقی از آن‌ها تضییع نشود.

وی با بیان اینکه ثبت اعتراض فقط از سوی ۹ درصد از خانوار‌هایی که یارانه شان قطع شده، بیانگر دقت بالا در شناسایی اقشار غیرنیازمند است، گفت: برخی از افرادی که یارانه آن‌ها در شهریورماه قطع شده در فهرستی که از سوی وزارت کار به سازمان هدفمندی اعلام شده قرار نداشتند و مشمول حذف یارانه نبودند بلکه یارانه آن‌ها به اشتباه قطع شده که پیگیر رفع مشکل این افراد هستیم.

میرزایی همچنین از شناسایی کامل اقشار غیرنیازمند خبر داد و گفت:براین اساس آمادگی داریم یارانه دهک‌های غیرنیازمند را بصورت میلیونی حذف کنیم.

یارانه قطع-یارانه مازندمجلس سخنگوی ستاد اجرایی