برگزیده ها
نحوه پرداخت یارانه‌ها تغییر کند

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر ضرورت اعمال تغییراتی در قانون هدفمندی یارانه‌ها و تغییر در نحوه اعطای یارانه‌ها تاکید کرد.

مازندمجلس: محمدرضا تابش با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه درباره چگونگی پرداخت یارانه، گفت: توجه به شرایط جنگ اقتصادی و تقویت معیشت مردم بر مبنای مطالعاتی که انجام شده می‌تواند بستری برای تصمیم‌گیری جدید در مورد نحوه اعطای یارانه‌ها باشد.

وی افزود: ما پیش از این قانون هدفمندی را داشتیم و حالا شرایط جدید مستلزم این است که در این قانون تغییراتی ایجاد شود که بستر اولیه آن قانون بودجه سال آینده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما باید با دعوت از کارشناسان امر و توجه به ضرورت تقویت معیشت مردم و همچنین جنگ اقتصادی به تصمیمات سنجیده‌ای برسیم که از هدر رفت منابع به صورت غیر هدفمند جلوگیری کنیم و رضایتمندی حداکثری مردم را هم فراهم کنیم.

تابش یادآور شد: شرایط اقتصادی فعلی، تعامل و هماهنگی بیشتری بین دولت و مجلس به وجود آورده و ضرورت انکار ناپذیر این است که از منابع‌مان در جهت دستیابی به اهداف به ترتیب اولویت استفاده کنیم و رضایتمندی مردم را هم مد نظر قرار دهیم.

تابش با بیان اینکه «در حال حاضر توافق بین دولت و مجلس بیش از گذشته است»، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم تحریم‌ها تشدید شده و هم مردم تحت فشار هستند و هم تحولاتی که در منطقه و دنیا اتفاق افتاده ما را به این نقطه واحد می‌رساند که تصمیمات خردمندانه و اجماعی برای حل مسائل و معضلات اتخاذ کنیم.

یارانه مجلس برنامه-و-بودجه مازندمجلس