برگزیده ها
ایراد شورای نگهبان از طرح سیاست های کلی انتخابات

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: همه قوانین انتخاباتی که پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات به تصویب رسیده‌اند بر مبنای سیاست‌های کلی تنظیم شده‌اند.

مازندمجلس: محمد جواد کولیوند در خصوص مصوبه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس مبنی بر نسخ 174 قانون انتخاباتی، اظهار داشت: اداره قوانین مجلس اقداماتی در راستای تفاهم‌نامه ملی تنقیح قوانین که بین قوای سه گانه به امضا رسیده را شروع کرده، تعداد قوانین هر حوزه را مشخص می‌کند و قوانینی که از حیّز انتفاع افتاده‌اند را کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها نسخ می‌کند.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانین مربوط به احزاب را نیز پیش از این اداره قوانین به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها فرستادند و مواردی که باید نسخ می‌شد رامشخص کردیم، اکنون نیز همه قوانینی که پیش از انقلاب نیز به تصویب رسیده بودند را نیز فرستاده‌اند و آن هایی که باید نسخ می‌شد را تعیین کردیم.

وی با بیان اینکه لایحه جامع قانون انتخابات از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، افزود: طبیعتا اگر این اقدامات را برای نسخ 174 قانون انتخاباتی نمی‌کردیم، پس از تصویب لایحه جامع قانون انتخابات، نسخ می‌شدند.

کولیوند در خصوص اینکه آیا سیاست‌های کلی انتخابات که در سال‍‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده را در قوانین رعایت شده یا خیر؟، ادامه داد: در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و شوراها، سیاست‌های کلی انتخابات را مورد توجه قرار دادیم و اکنون باید این موارد را در زمان بررسی لایحه جامع قانون انتخابات تجمیع کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برمبنای سیاست‌های کلی انتخابات، برخی قوانین انتخاباتی را اصلاح کردیم و سیاست‌های کلی را در طرح‌‎هایی که تصویب کردیم تطبیق داده‌ایم.

کولیوند با بیان اینکه مجلس سیاست‌های کلی انتخابات را در مصوبات خود لحاظ کرد اما با ایرادی که شورای نگهبان گرفت، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به نتیجه نرسید، اظهار داشت: سیاست‌های کلی انتخابات سرلوحه قوانین جدید انتخاباتی خواهد بود.

انتخابات سیاست-های-کلی شورای-نگهبان مازندمجلس