برگزیده ها
نبود شفافیت در نحوه هزینه‌کرد منابع منجر به فساد اداری می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در مورد بروز تخلف در شعبه‌های سازمان بهزیستی در شهرستان‌ها که با ممانعت از اعلام فوتی‌های مستمری‌بگیر بودجه این بخش را دریافت می‌کرده‌اند تاکیدکرد که راه‌اندازی دولت الکترونیک نقطه پایان تخلف در نظام اداری کشور خواهد شد.

مازندمجلس: زهرا ساعیدر مورد اعلام خبری از سوی معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه با پرداخت مستقیم مستمری مددجویان به حساب آنها در سامانه شفافیت بهزیستی، حداقل ۴۰۰ فرد فوت شده شناسایی شد که مستمری به حساب آنها واریز اما در امور دیگر هزینه می‌شد، گفت: اگر سیستم‌های اطلاعاتی و داده‌های آماری در حوزه‌های مشترکی که دستگاه‌ها را به یکدیگر پیوند می‌دهند، یکپارچه شوند، کما اینکه هدف از راه‌اندازی سیستم دولت الکترونیک نیز تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها بوده تا به اطلاعات یکدیگر دسترسی داشته باشند این مشکلات مرتفع می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد سازمان‌های مرکزی باید به اطلاعات و داده‌های آماری شعبه‌های خود در استان‌ها و شهرستان‌ها اشراف کامل داشته باشند و سیستمی یکپارچه در این زمینه طراحی کنند تا از بروز این قبیل تخلفات جلوگیری شود.

گلوگاه‌های فساد اداری از نبود شفافیت در حوزه داده‌های آماری ایجاد می‌شود

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است گلوگاه‌های فساد اداری از نبود شفافیت در حوزه داده‌های آماری و نحوه هزینه‌کرد منابع در دستگاه‌ها ایجاد شده و رشد کرده و زمینه ارتکاب تخلف و سرپیچی از قوانین را فراهم می‌کند.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، با ارزیابی مثبت از اقدام بهزیستی جهت ایجاد شفافیت در نظام اداری، خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها نیز باید این اقدام بهزیستی را الگو قرار دهند و داده‌های آماری خود را در یک بخش جمع‌آوری و ساماندهی کنند و با تکمیل بانک اطلاعاتی خود زمینه شفاف‌سازی مالی و مبارزه با فساد اداری را فراهم کرده و از هدررفت منابع جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: راه‌اندازی دولت الکترونیک و یکپارچه‌سازی آمار و داده‌های اطلاعاتی به رفع بسیاری از مشکلات ناشی از نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها منتهی می‌شود، چرا که نداشتن آمار دقیق در حوزه‌های مختلف یکی از مشکلات اساسی کنونی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در شورای عالی اداری کشور نیز در این مورد تصمیم‌گیری کردیم و دستگاه‌های مختلف در رابطه با روند الکترونیکی شدن سیستم اداری گزارش ارائه دادند.

فساد-اداری شفافیت نحوه-عملکرد مازندمجلس