برگزیده ها
شکایت فراکسیون زنان از سازمان برنامه و بودجه/حقوق سربازان افزایش یابد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از شکایت اعضای فراکسیون زنان از سازمان برنامه و بودجه به دلیل عدم افزایش حقوق سریازان وظیفه مطابق با قانون خبر داد.

مازندمجلس: پروانه مافی در کانال تلگرامی خود ضمن انتقاد از سازمان برنامه و بودجه در رابطه با عدم افزایش حقوق سربازان، نوشت:

«۱۵ تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به هیئت رئیسه، خواستار اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس به خاطر استنکاف سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون در خصوص حقوق سربازان وظیفه در لوایح بودجه سالیانه شدند.

طبق ماده ۳۸ قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه باید حداقل ۶۰ و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح باشد؛ که سازمان برنامه و بودجه با نقض قانون از اجرای آن استنکاف ورزیده است.

در پی این نامه، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، موضوع را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارجاع داده تا ظرف مدت ۱۰ روز، گزارش خود را ارائه کند.»

ماده ۲۳۴- هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

سرباز افزایش-حقوق-سربازان مازندمجلس