برگزیده ها
تبلیغات بیش از حد متعارف کاندیدا در انتخابات برخورد قانونی دارد

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طبق این اصلاحیه که در قانون انتخابات مجلس صورت گرفته،کمیته‌های تبلیغات می‌بایست در هر استان، شهر و روستا میزان تبلیغات متعارف را اعلام کنند و اگر بر‌اساس بررسی‌ها، مشخص شد که کاندیدایی بیش از حد متعارف هزینه تبلیغاتی داشته، برخوردهای قانونی با او صورت گیرد.

مازندمجلس: محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی شفافیت مالی در میان مسئولان را موجب جلوگیری از فساد دانست و اظهار داشت: شفافیت در هر زمینه‌ای مطلوب است، اما باید سازوکارهای آن فراهم شود، برخی تصور می‌کنند که شفافیت یعنی اینکه هر چیزی شفاف باشد و مردم مطلع شوند که مثلا فلان مسئول در کارهای روزمره‌اش چطور رفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه شفافیت باید در حوزه‌های مالی و سبک زندگی مسئولان و اطرافیان آنها باشد، گفت: شفافیت مالی موجب می‌شود تا افراد خود را در معرض دیده شدن نزد افکار عمومی ببینند، بنابراین درصد خطا و یا حتی اقدام به فساد در آنها کاهش می‌یابد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، یکی از مظاهر شفافیت در موضوع انتخابات را در انتخابات مجلس دانست و تصریح کرد: قبلا در قانون انتخابات مجلس نسبت به ورود پول‌های مشکوک و به اصطلاح کثیف که منشأ آنها مشخص نبود، برای کاندیداهای انتخابات مجلس، خلاء قانونی وجود داشت، اما در اصلاحی که نسبت به آن انجام شده، به شفافیت در پول‌های انتخابات برای کاندیداها توجه شده است.

کولیوند با اشاره به جزئیاتی از اصلاح قانون انتخابات مجلس، گفت: طبق این اصلاحیه که در قانون انتخابات مجلس صورت گرفته،کمیته‌های تبلیغات می‌بایست در هر استان، شهر و روستا میزان تبلیغات متعارف را اعلام کنند و اگر بر‌اساس بررسی‌ها، مشخص شد که کاندیدایی بیش از حد متعارف هزینه تبلیغاتی داشته، برخوردهای قانونی با او صورت گیرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: غالب نمایندگان مجلس با شفافیت‌های مالی موافقند، اما شفافیت دارای ضوابط و مقرراتی است که باید طبق قانون به آنها توجه شود.

تبلیغات انتخابات مجلس مازندمجلس