برگزیده ها
دخالت سمن ها در امور سیاسی و انتخاباتی جرم است

اختصاصی مازندمجلس: عضوهیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان های مردم نهاد جز احزاب نیستند و اجازه دخالت در امور سیاسی و انتخاباتی را ندارند.

اختصاصی مازندمجلس: پروانه مافی، عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با خبرنگار مازند مجلس ضمن انتقاد به دخالت سازمان های مردم نهاد در امور انتخاباتی اظهار داشت: سمن ها در لیست احزاب و جبهه های مجاز شرکت در انتخابات نیستند لذا نمی توانند در این امور دخالت کنند.

وی تصریح کرد: لایحه ای که از سوی دولت برای بررسی احزاب مجاز به فعالیت به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ارسال شد، مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت لیست احزاب و جبهه های مجاز به همراه مسیرهای قانونی منتشرو در معرض دید عموم قرار گرفت.

 مافی ادامه داد: با این تفاسیراحزاب و جبهه های دارای مجوز فعالیت انتخاباتی به صورت علنی معرفی شده، از فیلترهای قانونی عبور کرده اند بنابراین تشکلاتی که قانونی نباشند، تلاششان نیز غیرقانونی بوده و در قانون انتخابات جای ندارند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: توصیه ما به کاندیدا این است که در زمان انتخابات قانون را به خوبی مطالعه و از مسیرهای قانونی در فرایند دوره انتخابات استفاده کنند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سازمان های مردم نهاد جزء احزاب نبوده، حق فعالیت سیاسی و انتخاباتی را ندارند بنابراین در صورت شکایت از این سازمان ها، مجازات سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

 خبرنگار: هدی نتاج

 

پروانه مافی انتخابات سازمان مردم نهاد احزاب جبهه ها مازندمجلس