برگزیده ها
رنجی که در پایان سودش نصیب دلالان می شود/ نانواکناری: باغداران از قیمت مرکبات رضایت دارند

اختصاصی مازند مجلس: این روزها بازارگلایه باغداران مازندرانی مانند گذشته داغ است اما دریغ از اندکی درایت در حل معضل چندین ساله و زحماتی که در نهایت برباد می رود و در جیب دلالان واسطه گران می نشیند.

اختصاصی مازندمجلس: این روزها بازارگلایه باغداران مازندرانی مانند گذشته داغ است اما دریغ از اندکی درایت در حل معضل چندین ساله و زحماتی که در نهایت برباد می رود و در جیب دلالان و واسطه گران می نشیند. 

موضوعی که متاسفانه در طول سال‌های اخیر توجه چندانی به آن نشده و باغداران مجبور به فروش دست رنج خود با قیمت های ارزان به دلالان سودجو می شوند چرا که به خوبی می دانند اگر محصولات خود راکه با هزاران سختی و مشقت و یکسال پذیرایی از درختان، تبدیل نکنند، در نهایت با هم دستی واسطه گران، یک ارزن هم گیرشان نمی آید.

پای درد و دل باغداران که می نشینیم همه آنها از این موضوع که حاصل دست رنجشان به قیمت اندک خریداری شده و در بازار با قیمت های چند برابری به فروش می رسد، می نالند و طبق گفته هایشان سودای تغییر شغل در سر دارند.

این در حالی ست که با توجه به نیاز برخی کشورها به مرکبات، می توان به آسانی با اندکی زمان و برنامه‌ریزی مناسب اقدامات خوبی در راستای صادرات مرکبات انجام داد که توجه به این امر، علاوه براشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری سبب رشد و توسعه اقتصادی نیز خواهد شد.

حال برای پاسخ به این پرسش که 12 نماینده استان مازندران در حل مشکل باغداران چه کرده اند با ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار گفتگو کرده ایم.

برای حل مشکل باغداران به رئیس جمهور نامه ارسال کردیم

وی در اینباره این گونه پاسخ می دهد: برای حل مشکل باغداران، با امضاء مجمع نمایندگان استان نامه ای به رئیس جمهور، وزیرصنعت و معدن و وزیر کشاورزی ارسال کردیم که خوشبختانه نتیجه این نامه، قیمت مناسب ترخریداری مرکبات از باغداران نسبت به سال های گذشته بوده است.

نانواکناری بیان کرد: نمایندگان مجری قانون نیستند فقط می توانند پیگیر مطالبات مردم و نظارت بر انجام امور قانونی باشند، ما نیزاین موضوع را بعنوان نمایندگان مردم پیگیری کردیم که منجر به بهتر شدن اوضاع باغداران شده است گرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم اما تلاشمان از میان برداشتن بی عدالتی و پرداختن به موضوع صادرات مرکبات است، به طور حتم با این اتفاق، باغداران به حق خود خواهند رسید.

قیمت مرکبات از 800 به کیلویی 2 هزارتومان افزایش یافت

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در پاسخ به این سوال که آیا شما از قیمت فعلی مرکباتی که از باغدار خریداری می شود با خبرید یا خیر، گفت: بله، بنده از چند باغدار قیمت ها را پرسیدم آنها عنوان کردند که در سال جاری نسبت به گذشته قیمت ها از کیلویی 800 به 2 هزار تومان افزایش یافت.

 خبرنگار: هدی نتاج

 

ولی الله نانواکناری مرکبات باغداران صادرات مرکبات مازندمجلس