برگزیده ها
آتش زیر خاکستر

اختصاصی مازندمجلس: به هر میزان که فضای انتخابات در این حوزه انتخابیه به سمت سیاسی شدن حرکت کند، جریان اصلاح‌طلبی می‌تواند به موفقیت امیدوار شود. در غیر اینصورت شانس کاندیداهای مستقل و اصولگرا بیشتر است.

اختصاصی مازندمجلس: ضعف کلی فعالیت احزاب در استان مازندران گریبان‌گیر حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت هم شده است. گرچه در دهمین دوره انتخابات مجلس به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه و موج امید و اعتدال، برخی جریانات سیاسی توانستند به موفقیت دست یابند.

اما به طور کلی قومیت‌ها مهم‌ترین عامل رای‌آوری در این حوزه هستند. گروه های مرجع سنتی از قدرت تاثیرگذاری فراوانی در این حوزه برخوردارند.

در ده دوره اخیر انتخابات مجلس تاکنون شش نفر از این حوزه به مجلس راه یافتند. آمار از ثبات نمایندگان این حوزه غربی حکایت می‌کند. اما بررسی کاندیداهای احتمالی و همان میزان اندک فعالیت آنان نشان می‌دهد نماینده فعلی این حوزه برای تداوم دوران نمایندگی خود کار دشواری پیش رو دارد.

به هر میزان که فضای انتخابات در این حوزه انتخابیه به سمت سیاسی شدن حرکت کند، جریان اصلاح‌طلبی می‌تواند به موفقیت امیدوار شود. در غیر اینصورت شانس کاندیداهای مستقل و اصولگرا بیشتر است.

گرچه امروز در این حوزه فعالیت‌ خاصی از سوی داوطلبان احتمالی ورود به مجلس مشاهده نمی‌شود اما با نگاهی به اسامی درمی‌یابیم که آن‌ها قاعده بازی در زمین سیاست نوشهر، چالوس و کلاردشت را بلدند و به مرور جو انتخابات و تقابل قومیت‌ها و احزاب سیاسی آغاز خواهد شد.

 

حوزه انتخابیه نوشهر چالوس و کلاردشت مازندران انتخابات مجلس یازدهم