برگزیده ها
نمی‌دانم چرا برخی نمایندگان مجلس، مخالف شفافیت مالی هستند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید از شفافیت اموال و دارایی‌هایشان استقبال کنند، نمی‌دانم چرا برخی مسئولان و حتی نمایندگان مجلس، مخالف شفافیت در همه حوزه‌ها هستند.

مازندمجلس: محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شفافیت در اموال و دارایی‌های مسئولان را موجب جلوگیری از رانت و فساد دانست و اظهار داشت: همه مسئولان می‌‌بایست اموال و دارایی‌هایشان را در سامانه ثبت اموال و دارایی‌ها ثبت کنند.

وی افزود: باید مشخص شود که مسئولی که طی سال‌های طولانی مسئولیتی را به عهده داشته، در این مسیر چقدر دارایی کسب کرده است، ما مخالف کسب دارایی و اموال حلال برای هیچ‌کس، به‌خصوص مسئولان نیستیم، اما باید منشأ پول‌ها، اموال و دارایی‌هایی را در دوران مسئولیت‌شان کسب می‌‌کنند، مشخص باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نباید این طور باشد که هر مقام و مسئولی در دوره‌ای که مسئولیت داشته، هر طور که دلش می‌خواهد نسبت به کسب اموال و دارایی‌ها اقدام کند و به هیچ نهادی هم پاسخ‌گو نباشد.

حسن‌نژاد، شفافیت اموال و دارایی‌های مسئولان را موجب جلب اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی کشور و نظام دانست و گفت: همه باید از شفافیت اموال و دارایی‌هایشان استقبال کنند، نمی‌دانم چرا برخی مسئولان و حتی نمایندگان مجلس، مخالف شفافیت در همه حوزه‌ها هستند؟!

وی با اشاره به ایجاد شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال و دارایی‌‌های مسئولان در مجلس، افزود: امیدواریم این سامانه هر چه سریع‌تر در مجلس راه‌‌اندازی شود تا شاهد ثبت اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تمامی نمایندگان مجلس طبق قانون موظف‌اند، اموال و دارایی‌های خود، فرزندان و همسران‌شان را در این سامانه ثبت کنند.

گفتنی است: قرار است شعبه‌ای از سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان تا سه هفته آینده در مجلس ایجاد شود تا نمایندگان مجلس اموال و دارایی‌های خود، همسر و فرزندان‌شان را در آن اعلام کنند. 

شفافیت-مالی عضو-کمیسیون-اقتصادی مجلس-شورای-مجلس مازند-مجلس