برگزیده ها
برنامه ویژه اعتدالیون برای انتخابات/برنامه‌های ما شاید به مذاق رقیب خوش نیاید

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، با بیان اینکه منطق و رویکرد جریان اعتدالی برای همه مشخص و روشن است، گفت: ما کامل و جامع رویکرد و شاخصه‌های خود را به مردم در هشت سال گذشته درباره مشی اعتدال توضیح و تبیین کردیم. از این روی، امیدواریم بتوانیم بر پایه این منطق در انتخابات پیش‌ روی سبد رأی خوبی به دست آوریم.

مازندمجلس: در حالی که بسیاری از فعالان سیاسی جریان اصلاح طلب از احتمال خاتمه ائتلاف انتخاباتی خود با جریان اعتدالی برای انتخابات مجلس یازدهم سخن می گویند و تأکید دارند با چهره های صرفا اصلاح طلب وارد این عرصه بشوند، اعتدالیون از فعالیت پررنگ انتخاباتی خود سخن می گویند و حتی بسیاری از آنها اعتقاد دارند، در اسفند ماه این مسیر را به صورت مشترک با جریان اصلاحات خواهند پیمود.

شاخص ترین اظهارنظر در این رابطه از سوی یک چهره اصلاح طلب اخیرا توسط «سید محمد خاتمی» عنوان شد که تلویحا از وجود چهره های مشترک بین لیست اصلاح طلبان و اعتدالیون انتقاد کرد و تأکید داشت که جریان اصلاحات باید با چهره هایی با مارک اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات بشوند و حتی ممکن است آنها در برخی حوزه های انتخابیه لیست کامل هم ارائه نکنند.

البته اعتدالیون پس از حضور چهار ساله در مجلس و شش ساله در قوه مجریه امیدوارند، بتوانند در انتخابات مجلس پیش روی هم موفقیت خوبی کسب کنند. در همین زمینه، یک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و‌ توسعه و از چهره های نزدیک به رئیس جمهور از قطعی بودن حضور جریان اعتدالی در انتخابات مجلس خبر داد.

«اکبر ترکان» ‌درباره آخرین وضعیت جریان اعتدالی برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که زمان زیادی تا انتخابات مانده است و ما باید اجازه دهیم تا جریانات سیاسی از جمله احزاب اعتدالی، فعالیت خود را برای انتخابات استارت بزنند سپس درباره نتیجه کار یعنی پیروز انتخابات صحبت کنیم.

وی افزود: آنچه در وضعیت فعلی مسجل است، این بوده که بی شک جریانات اعتدالی در انتخابات مجلس حضور پررنگی خواهند داشت و اجازه نمی‌دهند، رویکردهای آنها که در شش سال اخیر در جهت احیای آن نقش پررنگی داشتند، به دست فراموشی سپرده شود.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: آن گونه که ما اطلاع داریم، دوستان ما در بدنه اصلاح‌طلبان نیز برای ورود به انتخابات مجلس، راهکار و برنامه جدی در دستور کارشان دارند که این روند نویدبخش انتخاباتی پرشور خواهد بود که شاید به مذاق برخی از دوستان و رقبای ما خوش نیاد.

ترکان خاطرنشان کرد: جریانات و دوستداران آقای روحانی که در قالب حزب اعتدال و جریانات دیگر در فضای سیاسی کشور مشغول به فعالیت هستند، در انتخابات شرکت می‌کنند، اما اینکه چقدر برای پیروزی در انتخابات شانس داشته باشند، این موضوع به نظر و رأی مردم بستگی دارد.

وی تأکید کرد: مردم انتظاراتی از مجلس داشتند و دارند که اگر این انتظارات خوب محقق شود، شرکت در انتخابات گسترده‌تر می‌شود؛ اما اگر کارنامه مجلس در حد انتظارات مردم نباشد، شرکت در انتخابات بدون شک با مشارکت کم مردم رقم می‌خورد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، با بیان اینکه منطق و رویکرد جریان اعتدالی برای همه مشخص و روشن است، گفت: ما کامل و جامع رویکرد و شاخصه‌های خود را به مردم در هشت سال گذشته درباره مشی اعتدال توضیح و تبیین کردیم. از این روی، امیدواریم بتوانیم بر پایه این منطق در انتخابات پیش‌ روی سبد رأی خوبی به دست آوریم.

ترکان درباره اینکه هنوز درباره نحوه ورود به انتخابات مجلس، مستقل یا ائتلافی تصمیمی نگرفتیم، خاطرنشان کرد: بدون شک ما با دوستانمان در بدنه اصلاح‌طلبان جلسات مشترکی پیرامون انتخابات برگزار خواهیم کرد؛ اما اینکه به چه نتیجه و جمع‌بندی مشترکی برسیم، نیازمند زمان بیشتری است که ما به آن احتیاج داریم تا به یک نتیجه مشخص دست پیدا کنیم.

اصلاح-طلبان اصولگرا اعتدالیون انتخابات مازندمجلس