برگزیده ها
طرح استانی شدن انتخابات رد شد

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به دلایل متعدد طرح استانی شدن انتخابات را رد کرد و من هم حق را به شورای نگهبان می‌دهم.

مازندمجلسحسین مقصودی در خصوص لزوم رعایت موازین سیاست‌های کلی انتخابات در قوانین انتخاباتی اظهار داشت: بررسی هرگونه طرح و لایحه مربوط به انتخابات اعم از لایحه جامع قانون انتخابات یا طرح‌های نمایندگان، باید منطبق بر سیاست‌های کلی انتخابات باشد.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مهرماه سال 95 سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، بیان کرد: تاخیر در ارائه لایحه جامع قانون انتخابات به بهانه تطبیق این لایحه با سیاست‌های کلی انتخابات بود و اکنون باید مجلس نیز با همین رویکرد به بررسی لایحه جامع قانون انتخابات برسد.

وی افزود: سیاست‌های کلی انتخابات باید به عنوان سندی فرادستی در بررسی لایحه جامع قانون انتخابات مورد توجه قرار گیرد و طرح‌هایی که پس از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات تهیه شده نیز باید بر مبنای سیاست‌های کلی انتخابات تهیه و تصویب شوند.

مقصودی ادامه داد: متاسفانه امروز بدون توجه به سیاست‌های کلی و اسناد فرادستی در حالیکه لایحه جامع قانون انتخابات در راه بود، طرحی در مجلس تهیه و بررسی شد که فقط وقت مجلس و شورای نگهبان را گرفت.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان به دلایل متعدد طرح استانی شدن انتخابات را رد کرد و من هم حق را به شورای نگهبان می‌دهم.

وی افزود: با وجود اینکه موافق اصل استانی شدن انتخابات مجلس هستم اما من هم مخالف طرحی بودم که اخیرا در زمینه استانی شدن انتخابات تهیه شده بود، زیرا ایرادا داشت و بهتر بود این موضوع را در قالب لایحه جامع قانون انتخابات بررسی می‌کردیم.

مقصودی اظهار داشت: اگر مجلس در ماه‌های آینده و حتی ابتدای مجلس یازدهم برای تغییر قوانین انتخاباتی اقدام کند، نتایج مثبتی حاصل می‌شود و بهتر است این اقدام ممزوج از طرح مجلس و لایحه دولت و منطبق بر  سیاست های کلی انتخابات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری باشد.

سیاست انتخابات شورای نگهبان مجلس یازدهم مازندمجلس