برگزیده ها
فاسد شدن خاک مزارع کشاورزی/ کشاورزان استفاده بی رویه از کود های شیمیایی را متوقف کنند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:در حال حاضر خاک بسیاری از اراضی کشاورزی کشور قلیایی و سفت شده که دلیل آن استفاده بی رویه از کود شیمیایی و عدم‌آیش است.

مازندمجلس: علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه توزیع کود شیمیایی در بین استان‌های کشور گفت: مسئولین باید توضیح دهند که توزیع کودشیمیایی در میان استان‌های کشور بر اساس آزمایشات مکانیک خاک است یا خیر هرچند که این موضوع بعید است.

میزان توزیع کود شیمیایی بیش از نیاز برخی مناطق است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صورت معمول سهیمه کود شیمیایی دریافتی از پتروشیمی‌ها بر اساس شاخص‎‌های تعریف شده در مناطق دارای اراضی کشاورزی توزیع می‌شود، تصریح کرد: تجربه نشان داده است مقدار کود شیمیایی توزیع شده در برخی مناطق بیش از نیاز طبیعی است.

سرانه مصرف کود شیمیای کشور پایین‌تر از میزان جهانی نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص پایین بودن سرانه مصرف کود شیمیای در کشور گفت: سرانه مصرف کود شیمیای در کشور پایین‌تر از میزان جهانی نیست در سایر کشورها از کودهای ورنی کمپوست و طبیعی استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خاک اراضی بسیاری از مزارع کشور قلیای وسفت شده که دلیل آن استفاده بی رویه از کود شیمیایی و عدم آیش است، عنوان کرد: نوع بهره برداری از اراضی کشاورزی به سمت فاسد شدن خاک مزارع درحال حرکت است.

کود شیمیایی منابع طبیعی محیط زیست