برگزیده ها
امکان تامین تمام نیاز کشور به گندم از تولید داخل وجود دارد

شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت: در صورتی که دولت با استفاده از روش افزایش قیمت بتواند گندم‌های موجود در انبارها را خریداری کند از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز می‌شویم.

مازندمجلس: علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف سه میلیون تن گندم از چرخه خرید تضمینی گفت: اگر دولت قیمت گندم را اصلاح و افزایش دهد می‌تواند گندم‌های ذخیره شده در انبارهای کشاورزان و واسطه‌ها را که به دلیل پایین بودن قیمت به بازار عرضه نشده است را خریداری کند.

عدم تامین گندم مورد نیاز کشور دولت را مجبور به واردات می‌کند

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در صورتی که دولت با استفاده از روش افزایش قیمت بتواند گندم‌های موجود در انبارها را خریداری کند از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز می‌شود، ادامه داد: اگر نتوانند به میزان مورد نیاز گندم را ذخیره سازی کنند دولت برای تامین آرد و نان مردم مجبور به واردات می‌شود.

امکان تامین تمام نیاز کشور به گندم از تولید داخل وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نیاز به خرید دو تا سه میلیون تن گندم دیگر از کشاورزان دارد، عنوان کرد: با توجه به میزان بارندگی‌ها در اوایل سال جاری امکان تامین تمام نیاز کشور به گندم از تولید داخل وجود دارد.

خرید گندم با قیمت مناسب مشوقی برای کشاورزان

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید تمام تلاش خود را برای تامین گندم مورد نیاز کشور با استفاده از روش اصلاح قیمتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: خرید گندم مورد نیاز کشور با قیمت مناسب به عنوان مشوق برای کشاورزان گندمکار عمل می‌کند و با این روش از خروج ارز از کشور در شرایط تحریم جلوگیری می‌شود.

علی محمد شاعری خرید تضمینی گندم پول گندمکار مازندمجلس