برگزیده ها
آیا قدرت‌نمایی احزاب ادامه پیدا می‌کند؟

اختصاصی مازندمجلس: گرچه نمی‌توان حکم کرد اما شنیده‌های تحریریه مازندمجلس از فعالان سیاسی منطقه، بروز و ظهور داوطلبانی است که می‌توانند روند انتخابات مجلس را پیچیده سازند.

اختصاصی مازندمجلس: انتخابات مجلس در مناطق غربی استان مازندران در زمره وقایع اجتماعی دسته‌بندی می‌شود. سوای از عملکرد بهتر احزاب در مناطق مرکزی استان به طور کلی شاهد چارچوب‌های سنتی و قومی مستحکمی در جو سیاسی مازندران هستیم.

جنس و خصوصیت انتخابات مجلس به نحوی‌ است که شاخصه‌های انتخاب مردم را تغییر می‌دهد. به طوری که بر خلاف آنچه که انتظار می‌رود: شاخصه‌های منتخب‌سازی عبارتند از: قوم‌گرایی، میزان و نوع شهرت، منافع شخص و به طورکلی شناخت شخصی افراد از نامزدها.

لذا برچسب‌هایی چون اصلاح‌طلب، اصولگرا یا اعتدالگرا در مناطق غربی استان مازندران کمترین تاثیر را در شاخص‌های انتخاب دارد.

شاید بتوان از دهمین دوره انتخابات مجلس، به عنوان تنها دوره قدرت‌نمایی احزاب نام برد.

در حال حاضر نماینده فعلی این حوزه در صدد سومین حضور متوالی خود در مجلس شورای اسلامی است. شریعت‌نژاد تنها نماینده این حوزه است که توانسته دو دوره متوالی به مجلس راه یابد.

نکته جالب درخصوص انتخابات مجلس این حوزه ۴دفعه‌ای است که به دور دوم کشیده شده است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به فعالیت‌ کاندیداهای احتمالی و عملکرد نماینده فعلی در منطقه انتخابات این دوره نیز دو مرحله‌ای شود. گرچه نمی‌توان حکم کرد اما شنیده‌های تحریریه مازندمجلس از فعالان سیاسی منطقه، بروز و ظهور داوطلبانی است که می‌توانند روند انتخابات مجلس را پیچیده سازند.

حال باید منتظر ماند تا چارجوب اصلی انتخابات در این حوزه شکل گیرد و چهره دواطلبان اصلی ورود به مجلس مشخص شود.

اگر ردصلاحیت‌ها و دیگر مسائل سیاسی موجب کنار رفتن برخی افراد از گردونه انتخابات نشود، رقابت جذابی را در این حوزه برای ورود به مجلس شاهد خواهیم بود.

حوزه انتخابیه تنکابن رامسر و عباس آباد مازندران انتخابات مجلس مجلس یازدهم